Dag 19: Van zweethandjes tot pannekoeken. - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 19: Van zweethandjes tot pannekoeken. - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 19: Van zweethandjes tot pannekoeken.

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

19 December 2018 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Vanochtend ons motelletje verlaten en op weg naar Punakaiki, 270 km.

Nu ligt Punakaiki aan de westkust van het zuidereiland, als de info klopt dan is dat een strook van 400 km lang en 35 km breed met alleen maar natuur…. Er wonen 36.000 mensen in dit gebied (Waaronder de ouders van Alex…..). We zijn dwars door regenwouden naar de kust gereden waar we onderweg de grootste hangbrug (alleen voor mensen) tegenkwamen.

110 mt lang 100 mt boven een wild stromende rivier, alleen metalen vlonders geen houvast. Nu heb ik het niet zo met van open structuren waarover je moet lopen op een hoogte waarvan je weet als dit niet houdt dan liggen we onder in het ravijn…. Maar goed heen tocht ging goed, gewoon lopen dan aan de andere kant weer ademhalen.

Aan de andere zijde kom je dan bij een hike, langs de rivier, waar je goud kunt zoeken. Nu heeft Annemarie heel scherpe ogen,zeker als het glinstert..

En ja hoor na 5 minuten waren er al drie stukjes gevonden. Verderop was er een italiaanse familie met kids bezig om met zeven zich tot miljonair te verrijken, maar blijkbaar niet echt succesvol. We hebben onze goudschat maar bij de kids ingeleverd, die hadden de dag van hun leven.

Terug gelopen naar die hangbrug om de terugtocht te doen. Op zich mochten er 5 man tegelijk op die brug, bij meer dan schieten de bouten uit de zekering. Bennie boy begint aan zijn terugtocht, komt er aan de andere kant een dikke vent aangehobbeld, met een buik, dat ik daar nooit langs kon.

Dacht nog even zal toch geen Duitser zijn, maar toen wij elkaar tegenkwamen op het midden van de brug en het geheel vervaarlijk begon te zwiepen, kwam er in gebroken Duits/Engels iets uit dat lijf wat leek op , of ik van plan was te passeren of terug te lopen. Terug lopen was zeker geen optie, dus de man maar verzocht zijn oktoberfest monopack in te trekken en aan de kant te gaan. Het resultaat was een niet vrijwillige vrijpartij met een bierbuik. Maar goed we zijn er langs gekomen….

Annemarie had wat minder last en stond lekker op het midden van die schommelende brug foto’s te maken.

Daarna doorgereden naar Westport, voor een ontmoeting met een kolonie zeeleeuwen was wel leuk. Vandaar naar onze eindbestemming van vandaag dat waren de Pancake rocks. (zie foto´s) indrukwekkende opeen stapeling van laagjes steen, die met zware golven een mooi spektakel opleveren. Gewoon zelf gekookt en met een slaapmutsje op naar bed.

Morgen op weg naar de Gletsjers

• 19 December 2018 - 05:27

Hanneke:

Wat een prachtige foto's weer. Wat zijn jullie heerlijk aan het genieten.
    Nog veel plezier. Liefs Hanneke

• 19 December 2018 - 06:13

Elvera:

Wat ben je toch een held, Ben!

• 19 December 2018 - 09:30

Marpie :

Gigant , dat je contact maakt met een bierbuik :-)
    Goede fotograaf . :-)