Dag 10: Hikes en uitzichten - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 10: Hikes en uitzichten - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 10: Hikes en uitzichten

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

10 December 2018 | Nieuw Zeeland, National Park

We zitten nu in het gehucht National Park (3 straten ,1 benzinepomp annex winkel, twee hotels). In de winter schijnt het hier druk te zijn, skigebied om de hoek. Nu echter kan je een kanon afschieten,het enig wat je zou kunnen raken is een schaap of een koe.

Goed er zitten wat zotten hier die vanuit hier het Tongariro NP gaan ontdekken. Ook deze twee zotten hadden dit plan opgevat, om de (in nieuw zealand) werelberoemde Tongariro Crossing te gaan doen. (Simone, Rolande, Marike, Tom en Emilie waren ons voorgegaan). Dit is een crossing van 19,4 km met een hoogte verschil van 800 meter , waarbij je ondergelopen kraters passeert met felle kleuren.

Echter heeft Annemarie afgelopen week een bronchitus opgelopen die ze nu met een antibiotica kuur aan het oplossen is. Dus het zuurstof opname niveau had een behoorlijke knauw gekregen, en ook de hoestbuien zijn met een frequentie dat elk nog in de buurt zijnde kiwi vogel, de komende weken zijn nest helemaal niet meer gaat verlaten.

Dus we hebben de crossing ingeruild voor een andere hike naar de Tama lakes. (6 uur, 17 km, hoogte verschil 300 mt (tot 1400) dat was een goede beslissing achteraf. (we zagen op een video op de lokale VVV dat er nu bij de crossing , kettingen zijn gespannen waaraan je jezelf omhoog moet trekken om de bovenkant van de vulkaan te bereiken) Heerlijk gewandeld en na afloop in de jacuzzi in het hotel.

Vanavond een hapje eten in het hotel (kunnen helaas niet zelf koken). We zijn nu netto 1 week in NZ en hebben op het noordereiland de meeste tijd doorgebracht met de vulkanen/geysers/modderpoelen en Moari dingen. In totaal nu 1000 km met de RAV gereden en reeds 100 km aan wandelingen en hikes gedaan. Ben benieuwd of we deze verhouding (10:1) kunnen volhouden.

Morgen gaan we op weg naar Napier om onze wijnkennis daar wat op te krikken, de dag erop naar Wellington. Dus twee dagen met veel rijden denken we (600 km) (we gaan lekker binnen door, dat vind onze RAV heerlijk)

We berichten jullie even bij onze aankomst in Wellington

Marco, zal de foto bij sluiten van het langste woord: morgen by the way komen we langs de berg met de volgende naam: taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu,
57 letters echt een recordhouder volgens mij !!!

• 10 December 2018 - 12:53

Marpie:

hahahaha weer een ...... Naam :-)