Dag 11 & 12: Op weg naar het druivensap... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 11 & 12: Op weg naar het druivensap... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 11 & 12: Op weg naar het druivensap...

12 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanuit National Park vertrokken met een halfbewolkte wereld om ons heen. We hadden gezien dat onze trip naar Napier, via de snelweg (nou ja snelweg) wat omrijden zou zijn versus de Gentle Annie track zijn. Maar goed bochten werk ligt de RAV beter dan de snelweg, dus wij via de Gentle Annie track, blijkt dat 155 km door de middle of nowhere heen te zijn ( ze waarschuwen je wel dat er geen om pomp is gedurende 140 km). Maar daar hebben we geen spijt van gehad, Annemarie had blaren op haar handen van het sturen ( geen 20 meter rechte weg) en de weg was niet echt breed, maar gelukkig hadden we het gravel, een aantal jaren geleden vervangen door asfalt. Prachtige tocht.

Nu is NZ bekend voor oa lamsvlees…Maar tot nu toe hadden niet meer schapen gezien die amper een redelijk draaiende shoarma tent in Puurs kan voorzien. Maar goed Gentle Annie bracht een antwoord op die vraag, duizenden, en nog veel meer van die wollige geklede schapen hebben we gezien, vragen ons af wat ze in hemelsnaam met al die wol doen. Hebben een paar foto’s bijgesloten. Ook struikel je daar over de kuddes met zwarte koeien (nee geen Nederlandse blaarkoppen) die blijkbaar de bron zijn van al die brokken vlees in de winkel. (volgens ons moet het woord vegetarier nog worden uitgevonden hier) (Ronald, Vegan en Lactose free zijn losse kreten hier….).

Maar goed aangekomen in Napier, (wat het centrum van de wijndruiven is) hadden we via Internet Mission Estate gevonden , wat het oudste wijnhuis is in Nieuw Zealand, voor Europese begrippen een nieuw komertje. Maar daar effe lekker gelunched en ons aan een tasting “onderworpen”. Zes wijnen (wit/rood/dessert) hebben de revue gepasseerd, en de rode waren toch wel favoriet.

Daarna ons onderkomen op een vakantie park opgezocht en een bezoekje aan de Countdown heeft ons weer genoeg vlees/groente/toetjes opgeleverd voor een gezond maal. De avond maar afgesloten met een slaapmutsje (Coitreau/Schots bron water) en morgen op weg naar Wellington. Misschien komen we wel weer een paar wijnhuizen tegen.

Inderdaad op weg naar Wellington in de buurt gekomen van die hele lange naam van een berg. Foto bijgesloten als bewijsvoering. Vandaag een beetje “saaie” route door veel landbouw gebieden, en heel, heel veel schapen…

Onderweg viel ons oog op een historische bezienswaardigheid, waarvan het origineel in de UK staat, en dat heet Stonehenge. Nu is de versie in de UK erg oud en niet compleet. Hier hebben ze gewoon dat hele ding in alle pracht en praal op juiste schaal (1:1) nagebouwd…

Inderdaad zijn onderweg naar Wellington een plaats gepasseerd met heel veel druiven en de daaruit afgeleide sapjes, in rood, rose en wit. Bij een tent wat dingen geproefd, was wel lekker, maar ver boven ons budget per fles…

In Wellington aangekomen, waar we een studentenkamer hadden gehuurd op Victoria University (al die studenten liggen nu in hun vakantie aan het strand), bleek echter de kookvoorzieningen zich te beperken tot een microwave… Dus dan maar in de stad een hapje eten.

Morgen gaan we een dagje Wellington verkennen en dan vrijdag op de boot naar het zuidereiland.

Wordt vervolgd…..

• 12 December 2018 - 10:40

Hanneke:

Hallo luitjes,

Toch weer leuk om met jullie van alles mee te beleven.
    Ziet er allemaal wel fantastisch uit.
    Wanneer komen jullie bij Simone aan, voor de kerst toch nog wel?
    Geniet nog maar even.

Liefs Hanneke

• 12 December 2018 - 16:56

Ben:

Hanneke, het plan is om op de 24 bij Simone aan te komen.

• 12 December 2018 - 17:58

Marpie :

genieten nog steeds van de verhalen , Nog niet eens geld voor een wijntje ;-) eten leek wel aangebrand hahahaha , mooie foto's .