Dag 2: Een lullige ervaring.... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 2: Een lullige ervaring.... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 2: Een lullige ervaring....

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

24 Juni 2013 | IJsland, Reykjavik

Na een ontbijtje in een soort van grote woonkamer, met wat mede gasten van het Guesthouse Eric de Red hebben we om 09.00 uur de wandelschoenen aangedaan voor wat cultuur vandaag.

Onderweg zijn we beland bij de Pearl, (Perlan in het echte ijslands) waar de boys een aantal knalgrote silo's hebben neergezet voor de opslag van heet water,wat dus gewoon uit de grond komt hier. Zet er een restaurant bovenop wat in de rondte draait en klaar is kees.

Op zich is Reyk beste een drukke stad, waar ze een soort asfalt hebben gebruikt die er voor zorgt dat je elke auto van 300 meter hoort aankomen, wel veilig, maar niet echt rustig.

Daarna via een stevige wandeling in de haven belandt waar we de lunch hebben gebruikt in een tent The Seabaron (mocht je ooit in de buurt zijn echt even langswippen). Op de vraag waar de menukaart was, werd ons gewezen op een koelvitrine, met daarin een grote collectie vis spiesen die per order worden klaargemaakt. (waaronder walvis....). Wij hadden gelezen dat ze hier de beste kreeftensoep hadden,en dat maar geprobeerd. Was erg lekker. Koffie,water etc kan je gewoon naar behoefte gratis pakken.

Daarna het supermoderne muziek theater (conf center) bezocht. (zie foto) en de folders doorgenomen wat de middag zouden bezoeken.

Ok nu begrijpen we dat je in dit land van de eenzaamheid gekke dingen kan gaan doen, maar op onze looptocht kwamen langs een museum wat uniek is in de wereld (gelukkig), Ther Iceland Phallological Museum.... Blijkbaar spoelen hier nog al wat walvis achtige beesten aan en daar is blijkbaar de hobby van deze man mee begonnen. Het verzamelen van penissen van de meeste zoogdieren. (allemaal op formaline). Sommige met scrotum, penisbotjes (ik wist niet dat we die hadden) en aanverwante weefsels.... De maten van deze boys lopen uiteen van 2 mm t/m 1 meter..... We hebben wat foto's gemaakt... Wat een hobby...

Hierna nog even DE shopping mall van Ijsland bezocht, maar dat was meer van het zelfde. Goed vanavond gaan we nog maar een visje eten in de stad (Annemarie krijgt nu een spoedcursus vis lekker vinden....)
Glaasje wijn erbij en morgen op weg naar de stilte.

Het weer is redelijk, die temperatuur van 12 oC is wel goed om te lopen, krijg je het in ieder geval niet al te warm.

Groetjes daar
Annemarie en Ben

• 25 Juni 2013 - 10:09

Marjan En Piet :

Waar ze zin in hebben , zo'n nutteloze verzameling :-)