Dag 19 : Gouden driehoek en een kampeergevoel - Reisverslag uit Fludir, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 19 : Gouden driehoek en een kampeergevoel - Reisverslag uit Fludir, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 19 : Gouden driehoek en een kampeergevoel

Door: Annemarie & Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

11 Juli 2013 | IJsland, Fludir

Vandaag een rondje gemaakt langs de al eerder genoemde onderdelen van de Golden Triangle . Ook vandaag even wat beperkte visuele bijdragen, vanwege het feit dat ik onze notebook niet meer op dat WIFI krijg in dit gat. Zal proberen wat iPad foto’s mee te sturen.

Allereerst zijn we langs aan aantal kleine dorpjes gereden, waarin de kerkjes als maar kleiner werden… Het weer trouwens knapte zienderogen op en na 14.00 hadden we eindelijk weer een blue sky.

Doorgereden naar het bekende Geyser gebied waar aan aantal ontsnappings luiken zitten voor die ondergrondse snelkookpan. Inderdaad na een paar minuten wachten begint een van die gaten met water (kokend) op te bollen en blaast dan een kolom water/stoom omhoog van zo’n meter of 30.

Dus iedereen staat daar met camera klaar op de volgende stoomspuit te zien, wel indrukwekkend.

Daarna zijn we naar nummer 2 van de Golden Triangle gereden, en dat is de Gullfoss waterval, nu hadden we al wat van die wateruitlaten gezien, maar deze is toch anders, Heel wijd en over twee plateaus. Het aardige is dat zon scheen en dan krijg je verrassende regenbogen boven de watervallen.

Zoals gisteren gemeld stonden wij dus met onze lamsfilet en salade gisteren voor een gesloten keukendeur, maar goed vanochtend even zo’n wegwerpbbq gekocht, wat plastic borden en onze gastvrouw had nog wel wat messen en vorken te leen….

Aan het einde van de middag, zijn we naar een camping bij een waterval gereden, (waren daar de enige gasten, niemand gezien) en hebben daar naast het kookgebouw onze BBQ opgestookt. Lamsfiletje erop, salade klaarmaken in de achterbak van de auto, en klaar is kees. (eindelijk weer een beetje dat kampeergevoel).

Daarna terug naar ons guesthouse en plannen maken voor morgen

Een paar foto's en video's toegevoegd

• 12 Juli 2013 - 06:57

Marco:

leuke foto's. Ook dat doorkijkje. Voor in de tuin?

• 12 Juli 2013 - 09:19

Angélique:

Mooi zeg !!!

• 14 Juli 2013 - 21:38

Marianne:

Fraai die basalten orgelpijpen. Die hebben wij niet gezien.
    Maar de gullfoss is indrukwekkend! Mooi die regenbogen boven de watervallen.