Dag 24: Van wederzien tot BH's - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 24: Van wederzien tot BH's - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 24: Van wederzien tot BH's

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

24 December 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Maandag vanaf ons mooie onderkomen in Wanaka, richting Queenstown gereden. Eerst nog even langs de Wanake Tree (zie foto) , volgens mij is dat de enige boom met een eigen website. We hebben maar een binnenweg naar Queenstown genomen, de Highway 6 waren we een beetje zat. Via mooie bergen,door skigebieden ,via Caldrona , velden vol met bloeiende lupinen.

We hadden gelezen dat aan deze weg ook de enige whisky malt stokerij zou zitten en inderdaad gevonden. Een spliksplinter nieuw bedrijf met de ambitie om single malt whisky te maken. Echter om de naam whisky te mogen gebuikenn moet dat spul 7 jaar op een vat liggen…. Dus 2023 gaat de eerste whisky echt in de fles. Ze maakten daar ook nog een soort van Cointreau op basis van single malt spirit, das goe spul zouden we in belgie zeggen. Maar een flesje gescoord. De dame daar (we waren toch de enige gasten, liet ons de barrel room zien,waar inderdaad de vaten liggen te rijpen. (je kan hier zelfs een eigen vat kopen…)

Nu hebben dames in het algemeen een aardige collectie BH’s in de kast hangen, maar een of andere zot in Cadrona, heeft het dorp omgedoopt on Bradona, en heeft alle BH’s van alle dames in het dal aan een hek gehangen. (zie foto) dus als je in een blik alle vormen, maten en kleuren wil zien is dat de goede plaats.

Bij aankomst in Queenstown (eigenlijk Shotover, want daar wonen ze) Simone opgezocht en een van onze doelen van deze reis voltooid. In de middag boodschappen gedaan voor een BBQ op kerstavond, en wat spullen voor het eten op 1e kerstdag. Het is wel een beetje weird om daar in die winkels te lopen (by the way net zo achterlijk druk als in Nederland de dag voor kerst), in je korte broek, 25 oC blue sky, en dan zo’’n cassiere te zien staan met een kerstmuts op die je een merry christmas wenst, terwijl Jingle Bells uit de speakers schalt. Vreemde ervaring.

S’avonds de kado’tjes uitgepakt, (onze auto was gelijk weer 20 kg lichter) en met een bierje en wijnte, de BBQ afgerond. Wij terug naar ons Guesthouse om 23.00

Morgen gaan we een paar hikes doen in de buurt van Queenstown, daar zijn de opnames gemaakt van de laatste Mission Impossible

Goede kerstdagen allemaal

• 24 December 2018 - 19:04

Irene :

Heerlijk even bij elkaar genieten. Fijne dagen.

• 24 December 2018 - 20:07

Bart B:

Stikjaloers! Fijne feestdagen

• 26 December 2018 - 05:00

Jose:

Goedemorgen, 2e kerstdag hier, en kijkend/lezend julllie verslag, blijft erg leuk hoor.
    Wat een leuke vriend heeft Simone, en dan die gekke BH's, julllie gaan echt van 'toppen naar dalen' ..... geniet nog lekker, prachtige foto's ook weer hoor.

• 26 December 2018 - 07:03

Marit :

Ziet er goed uit! Geniet met elkaar! Groetjes daar!