Dag 25/26: Kerstmutsen op rare plaatsen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 25/26: Kerstmutsen op rare plaatsen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 25/26: Kerstmutsen op rare plaatsen

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

26 December 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

1e kerstdag na een beperkt ontbijt in het guesthouse (heb in mijn geheugen nog nooit zo’n karig kerstontbijt gehad), naar S&A gegaan. Daarna hebben we een hike gedaan bij Bob’s cove. (rondje van 5 km, maar kwam door een coördinatie foutje uit op 10 km) was erg mooi. Door bossen en regenwouden , en mooie strandjes. Het leipe is dat je dan onderweg mensen tegenkomt met een kerstman muts op dat iedereen je een merry christmas wenst. Terwijl je je rot loopt te zweten in de brandende zon de berg op. Daarna aan het meer picknicken, heerlijk rustig totdat je zelfs dames in bikini’s ziet lopen met een kerstmuts op. Mot niet echt gekker worden

Avond’s hadden we afgesproken met S&A en ook met de beste vriendin van Simone , Keri waarmee zij in zuid-afrika haar studietijd mee heeft volbracht en in Canada heeft gewerkt in Whistler. De ouders van Keri waren ook in NZ dus eigenlijk een soort van Nederlandse reunie. Iedereen had wat hapjes klaargemaakt en Alex heeft zich ontpopt als de king van de BBQ. Hij had van zijn werk mooie stukje dry aged beef,mee gekregen, dus hij was helemaal in zijn nopjes. Onder het genot van wat (veel) biertjes, ciders en wijn een gezellig kerstetentje gehad.

2e kerstdag (boxing day in NZ) maar begonnen met een goed besluit, om het ontbijt in het Guesthouse maar over te slaan, en ons zelf te tracteren met een ontbijt in town. Uit eten gaan voor ontbijt is hier veel meer een normale aangelegenheid dan in Nederland, waar je bij Mac nog wel iets kan vinden.

Daarna de kids opgehaald en effe winkelen. Maar goed onze stappenteller had toch een serieuze deuk opgelopen, dus s’middags de Queenstown Hill track gelopen. Prachtige dennenbossen met een prachtig uitzicht over het meer bij Queenstown als beloning.

Inmiddels hadden we dus al twee dagen BBQ naar binnen zitten werken, blijkt dat BBQ hier tot een vaste traditie is in deze tijd, dus ook vandaag gingen de kooltjes weer in de fik, en de steaks en aanverwante spiezen gingen er weer op.

Vanavond maar een beetje vroeg naar bed, zitten tot ons neus vol met proteine.

Ben heeft trouwens een nieuw record gevestigd met 48 beten van die kamikaze vliegen op zijn onderstel.

Morgen halen we Simone op en gaan we de komende 5 dagen op reis naar streken in NZ waar zij ook nog niet is geweest.
U hoort nog wel van ons.