Dag: 22&23: Poncho’s en vergezichten - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag: 22&23: Poncho’s en vergezichten - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag: 22&23: Poncho’s en vergezichten

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

23 December 2018 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Gisteren zijn we in alle vroegte op we gegaan aan de Fox gletsjer, maar we hadden de weerberichten een beetje gescand, welke voorspelden dat het na 13.00 droog en zonnig zou worden bij de gletsjer. Het weer hier is net zo voorspelbaar als op een Waddeneiland…..

In de ochtend eerst maar even naar Gillespie geweest aan de kust, prachtig weer, terwijl het 5 km verderop pijpenstelen bij de gletsjer regent. Nu heeft Annemarie een bovengemiddelde belangstelling voor begraafplaatsen (vandaar dat India vorige jaar zo goed is bevallen met al die verbrandingen), dus de begraafplaats van Gillespie (goudmijn werkers) bezocht. Nu is Gillispie heel klein, die begraafplaats past wel in onze achtertuin… 4 graven in de afgelopen 125 jaar….. Maar goed was wel heel stil en rustig

Nu heb je in het dal voor Fox gletsjer een meertje liggen waar je in 1,5 uur omheen kan lopen. Dit meertje Lake Matheson is wereldberoemd om dat het een perfecte spiegeling van de bergen (met sneeuw) geeft in het stilstaande water. Goed voor een aantal kalender plaatjes, nou mooi niet het was bewolkt en het waaide hard.. geen succes. Misschien morgen wel…

In de middag hebben we gletsjer van verschillende kanten via hikes kunnen bewonderen, waarbij we zelfs onze nieuw aangeschafte poncho’s uit de verpakking moesten halen. Wel aardige dingen gezien.

Vanochtend (zondag), opgestaan met een blue sky, eerst maar even een rondje hardgelopen. Daarna het rondje Lake Matheson nog een keer gedaan met inderdaad indrukwekkende foto’s.

We zouden vandaag doorrijden naar Wanaka, wat een ritje was van 290 km. Met al die bochten en vele plaatsen om te stoppen en foto te schieten ben je hier de hele dag mee bezig. Onderweg twee Nationale Parken gedaan.(deze vakantie doen we 8 van de 14 NP in NZ)
Naar mate we meer naar het zuiden reden, werd de natuur ook alleen maar wilder, hoge bergen met sneeuw, veel watervallen, blauwe meren, was erg mooi

Ons overblijfadres (Audrey Guesthouse) was niet voorzien van uitgebreide kookfaciliteiten, dus maar even wat salades en kaas bij de NW gescoord.

Inmiddels is onze rijafstand/hiking ratio een beetje omlaag gegaan… we hebben nu 3000 km gereden en 240 km hikings gedaan….\

Morgen gaan we even op zoek naar de wereldberoemde boom van Wanaka, en dan via een binnendoor weg (skigebied en whisky stokerij) hopen we dan in de middag bij Simone aan te komen.

• 23 December 2018 - 07:26

Elvera:

Die blauwe lucht heb ik live kunnen aanschouwen! Ziet er prachtig uit!

• 23 December 2018 - 16:49

Marpie :

prachtige omgeving ennneee hebben jullie reserve loopschoenen bij je :-)

• 29 December 2018 - 11:57

Marike:

Mirror lake! Ik heb exact dezelfde foto's :)!

• 03 Januari 2019 - 07:24

Emilie:

Amazing pictures, we got the same 2 years ago!! So great souvenirs!