Dag 7: Keukengewoontes en Vitamien bommetjes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 7: Keukengewoontes en Vitamien bommetjes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 7: Keukengewoontes en Vitamien bommetjes

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

07 December 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een ontbijt in ons guesthouse Seagull op weg naar Kiwi’s. Die guesthouses en hostels (waar we vandaag in bivakkeren) zijn wel leuk, loopt een bonte populatie van wereldburgers rond, uit alle windstreken en talen. Nu zijn wij niet zo van allerlei keukengerei uit een algemeen beschikbare voorraad met een historie die terug gaat tot voor mijn geboorte jaar. Dus wij hadden bij een Kmart (lokale Action) een setje ingeslagen (pannen/borden/glazen/bestek/snijplanken) zodat we A. nooit zonder zitten en B. weet je een beetje wat de historie is. Twee mooie kratjes in de auto en klaar is kees. Einde van de vakantie kunnen we dat gewoon bij Simone achterlaten. Maar s’svonds in de keuken van zo’n guesthouse is wel een mooi toneel, mensen die een bak koffie met een boterham jam tot diner promoveren, andere die met rijstkokers een rijsttafel creeren waarde gemiddelde chinees in Nederland nog een voorbeeld aan kan nemen.

Na ons ontbijt de Rav op pad gestuurd en we hadden het plan om door HET kiwi gebied heen te rijden. We kwamen inderdaad uit bij Kiwi360, waar we een mooie tour hebben gedaan tussen al die (nu nog kleine) groene en gele vitamine bommetjes. Blijken die dingen te groeien als druiven, worden ook gekrent etc. Wat ons het meeste verbaasde is dat de oogst van die gele jongens maar van eind feb tot eind maart is, de groenen vrienden mogen hun takken in April/Mei verlaten. Daar kunnen die boys tot 12 maanden worden goed gehouden in een koelcel (1-2 oC). Leerzaam ding daar, Annemarie zag een voorbeeld van Kiwi chocolade. Dus kopen en proeven, misschien wel een aardig idee voor TonyChocolony.

Daarna doorgereden naar Rotorua, wat zo beetje het Valkenburg is van NZ denken we. Heel druk, redelijk groot. Dit is het centrum van de Maorie stammen, stinkende zwavel poelen etc. Vanmiddag maar een strijdplan gemaakt voor de komende 48 uur. We gaan morgen leuke dingen doen (denken we), maar daarover berichten we jullie morgen wel weer. Vandaag even geen foto’s morgen wel weer.

Voor een ieder in Nederland/Belgie een goed weekend.
Emilie, une bon weekend.

• 07 December 2018 - 05:27

Bart B:

Dat ziet er al een zalige reis uit. Nog veel plezier en een goed weekend!

• 07 December 2018 - 11:14

Emilie:

Let's see if we will see a picture of you trying the Hakka at the Maori village??? ;-)
    Have fun and enjoy your trip!!