Dag 5: Van vergezichten tot een vrome maaltijd - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 5: Van vergezichten tot een vrome maaltijd - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 5: Van vergezichten tot een vrome maaltijd

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

05 December 2018 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Vanochtend ontbijtje in elkaar gesleuteld en Auckland verlaten. Het plan was om het Coromandel schiereiland rond te rijden en te eindigen in Hahei,waar een van de meest bekende attracties van het Noordereiland ligt namelijk de Cathedral Cove.

Zodra je Auckland verlaat dan zit je ook gelijk in een ander land. De drukte van de grote stad (1,5 miljoen inwoners in Auckland,wat 30% van de totale populatie is). Gisteren even een rekensommetje gedaan in Nederland zitten er 458 op een vierkante kilometer, in Belgie 375, maar hier vind je ongeveer 11 nieuw zealanders per vierkante kilometer. De kans dat je dus een uur rond rijd en er minder dan 10 tegen komt is heel groot.

Heerlijk langs de kust gereden, mooie uitzichten en heel veel \subtropische vegetatie gezien. In het mooie plaatsje Coromandel heerlijke pies (taartjes) gegeten, (en daar kwamen we ook de eerste Nederlanders tegen, das ook net onkruid, zit overal). Doorgereden naar Hahei wat een van de meest bekende punten in NZ is, de Cathedral Cove. Zie de foto’s . Nu moet je daarvoor wel 60-75 minuten een pad afstruinn met modder etc. Was wel de moeite waard. Daarna naar ons onderkomen in deze metropool gegaan. Zelf (warm) eten maken was niet mogelijk in de (mooie) kamer, dus op zoek naar een eettent…

In het dorp, waar niet eens een ATM machine te vinden was,blijkt de culinaire variatie niet heel hoog te zijn mits je 20km gaat rijden,niet dus. Maar toen bleek er toch nog hoop in bange dagen, tegenover onze B&B,stond een kerk,die blijkbaar niet door de gelovigen vaakbezocht werd.Een of andere NZ chef, heeft de hut overgenomen,en is er een bistro in begonnen.(heel origineel,Bistro de Church). Dus daar zijn we maar aangeschoven , en ik moet zeggen geen verkeerde keuze. Na dit culinaire avontuur even dit verhaaltje geschreven, en dan maar weer effe lekker slapen. Morgen hebben we een mooi thermisch avontuur op het programma staan. We gaan het zien en berichten morgen wel weer.

Goed in het verslag van gisteren nog even de foto's opgeladen. De foto's van vandaag komen morgen wel.

groetjes