Dag 21; Van vergezichten tot in beslagname - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 21; Van vergezichten tot in beslagname - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 21; Van vergezichten tot in beslagname

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

29 September 2016 | Verenigde Staten, Lynden

Vanochtend een stevig begin gemaakt met een ontbijtje bij Denny’s Dat geeft een goede bodem voor de rest van de dag. Ze hebben blijkbaar een nieuw recept voor de pancakes, (gebruiken nu karnemelk) en dat moesten we proberen. Pancakes gevuld met blackberries, daar boven op bananen en aardbeien (sorry veer) een klodder slagroom en maple syrop. Daarnaast wat hasbrown potato, twee eieren, bacon en dan moet wel genoeg zijn.

Daarna de scenic route genomen langs de kust richting Sydney, voor de boot. Nu hadden in onze vakantie in Zuid Afrika al een perfect spot gevonden om later (als we echt oud zijn) een B&B te beginnen namelijk in Plattenburg bay. Vanaf heden hebben we daar een tweede locatie aan toegevoegd, namelijk Oak Bay ten oosten van Victoria, Huizen aan de pacific , met uitzicht op bergen met witte toppen…. Wordt moeilijk kiezen……

De boot was een drie uurtjes dwars tussen de Orca Islands heen (een archipel tussen Vancouver eiland en mainland USA), prachtige vergezichten en een paar foto’s bijgevoegd. De dames hebben nog een walvis gezien, Ben was effe aan de andere kant van de boot. Als je inscheept in Sydney verlaat je Canada en kom je wederom de USA binnen met alle formaliteiten tot gevolg. Voor ons geen probleem maar voor Simone even een ander verhaal omdat haar ESTA we verlopen. Dus die moest weer een hoop documenten invullen en geld betalen, om door te mogen.

Komen we aan in Anacortes, staat daar nog zo’n kerel van immigratie met een batterij vragen. Maar goed we zijn maar voor twee dagen in de VS en vliegen daarna terug vanuit Canada. (is wel goed voor het aantal stempels in je paspoort) dus dat begreep de beste man niet helemaal. Op de vraag of we levende have, vlees en fruits en veggie aan boord hadden, heb ik maar met mijn meest stalen gezicht gezegd, no sir. Blijkbaar niet overtuigend genoeg, want de man wilde ons camper welk eens van binnen zien. (en niet om te zien of ie ruim genoeg was). Trekt de koelkast open en verzameld daar onze heerlijke manderijnen en tomaatjes. (laat de meloen gewoon liggen ..) en vraagt ons : and what about this, Goed we pruttelen wat van dingen for personal use, maar dat ging er niet in. Dus de beste man 6 manderijnen een bakkie tomaten rijker zijn hok in en wij met een waarschuwing door…

Doorgereden voor een bakkie koffie in Anacortes wat het centrun blijkt te zijn van de zalm inblikkerij.

Daarna doorgereden naar onze camping in Lynden, wat een speciaal dorp blijkt te zijn, maar daarover morgen meer.
(kijk voor foto's svp in dag 20, er is iets mis het uploaden naar de server)