Dag 20: Van fossielen tot Napa Valley - Reisverslag uit Victoria, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 20: Van fossielen tot Napa Valley - Reisverslag uit Victoria, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 20: Van fossielen tot Napa Valley

Door: Annemarie, Ben en Simone

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

28 September 2016 | Canada, Victoria

Vanochtend zoals eerder gemeld, opnieuw de bus genomen naar Victoria. Daarna heerlijk lopen strawlen door de straten en na een bakkie koffie bij Starbucks. (by the way die Starbucks vind je bijna in elke straat. Nu ben ik persoonlijk geen fan van Starbucks, omdat je een bak koffie krijgt waarvan de beker gevuld is tot 100,2 % met een temperatuur waarvan je met gemak blaren op je gehemelte krijgt. Dan hebben ze van die “handige”caps op die bekers, met een klein flut gaatje. Dan probeer je te drinken, maar het spul wat uit dat tuutje komt is gewoon standaard te heet. Nu hebben we eindelijk een formule gevonden om zonder brandwonden een lekker koffie te drinken. Men bestelle een Americano koffie (gewoon single or double shot espresso, aangelengd met water) en vraagt dan of ze water tot 75% kunnen aanvullen. Dit is spul is dan na 5 minuten te drinken, temperatuur ok,sterkte ok.

Daarna wandeling gemaakt langs het parlements gebouw en op weg naar fishermens wharf. Nu heeft het dezelfde naam als de warf in San Francisco, maar daar is ook elke overeenkomst mee gezegd. Hier zijn het 4 pieren met een verzameling woonboten in frisse kleurtjes waar mensen gewoon wonen, met weliswaar een hoop toeristen, maar geen verdere commercie. Leuk om te zien, we hebben een paar foto’s toegevoegd. Het is wel de place to be for a Fish and Chips. Hebben we dus gedaan en dat was geen verkeerd spul.

Doorgelopen naar het BC Museum en dat bezocht, we moeten toegeven dat het inderdaad een erg leuk museum is die je in vogelvlucht door de historie van BC (British Columbia) heen loodst. Zowel cultureel en natuur. Nu hadden we eerder gemeld dat de borden op de wegen in Canada soms meerdere talen op de borden laten zien (lijkt wel een beetje op Belgie). In dit museum hadden ze een grote collectie interactieve panels waarin je (vele) diverse talen in canada kunt horen/beleven/oefenen. In europa hebben we natuurlijk wel veel verschillende talen, maar daar kun je nog wel iets van brouwen, hier echter bestaan talen, waar je echt niets mee kan, behalve je tong over breken… was wel erg leuk om te zien. In het museum was een tijdelijke sessie over Mammoths in Canada, indrukwekkende beesten die toen de skipistes van Whistler hebben bewandeld.

Veel geleerd over cultuur en natuur in Canada !!

Daarna wilden we met de watertaxi naar een ander gedeelte van de bay, om daarna de bus te pakken naar de camping. Nu is die watertaxi 6 dollar single way en 10 dollar voor een return home sessie. We wilden een enkele reis naar 5 stations verder, blijft die miep volhouden dat dan 10 dollar is. Wij niet akkoord en iets geboekt voor 6 dollar, toen de boot aankwam, effe met de kapitein overlegd en vervolgens toch naar eind doel voor hetzelfde geld (we lijken wel Nederlanders)

We zouden vanavond thuis koken, en aldoende gedaan. Komt Simone met een verrassing, ze had stiekem een fles Napa Valley wijn deze zomer op haar vakantie trip gekocht. (Herold Cabernet Sauvignon 2013) die ze graag met haar ouders wilde delen. Dat werd in dank aanvaard,wijn scoort en 5.0 (!!) op schaal van Vivino en dat was een terecht score vonden we na het eerste glas.

Morgen gaan we wat vroeg op pad, om even te ontbijtenn bij Denny’s in Victoria, om dan via een mooiw route te eindigen in Sidney (Nee, Marike geen Australia) en dan varen we in drie uur terug naar de VS.

Morgen weer een verhaal.

• 02 Oktober 2016 - 20:18

Marike:

Ik sla Sydney ook over dit jaar ;)