Dag 16: Een Laguna avontuur - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 16: Een Laguna avontuur - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 16: Een Laguna avontuur

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

16 November 2015 | Cuba, Baracoa

OK vandaag een dagje Baracoa gepland, even de stad verkend en wat souverniers voor RLST2 verzameld. We hadden ons voorgenomen een dagje rustig aan te doen, maar het bloed kruipt waar het niet kan gaan, dus in onze bolide naar een afgelegen strandplaats in het absolute oosten van Cuba. Na 30 km komen we aan in Playe Yuamami een afgelegen vissersdorp waar je als buitenlander echt wordt gezien als een Invader of the First Kind (maar wel een waar ze geld aan denken te verdienen). Auto geparkeerd en een meute goed bedoelde initiatief rijke cubanen van ons afgeschud.
Je kan daar blijkbaar met een roeiboot de lagune in varen en dan cacao en koffie plantages zien. Inderdaad, een Cubaan met roeiboot had zijn schoonvader geregeld om te roeien en hijzelf als gids…. Dus wij die lagune in varen, en mooie dingen zien, kolibrie nesten etc. Maar dan leggen we aan op een eiland en gaan we te voet verder. Goed we zien een hoop mooie dingen, maar dan eindigen we bij een doorwaadplaats, schoenen uit en door het water heen wadend, op weg naar de koffie en Cacao plantages. Absolut serene rust daar in de lagune.

Daarna weer terug in de roeiboot naar het begin van de lagune. Onze gids vraagt ons om koffie bij hem thuis te komen drinken. Op zich goed idee, maar dan zit je daarna welk gelijk met Oma, moeder,zus en de halve familie opgescheept, die allemaal toch wel erg veel interesse hebben in onze schoenen, T-shirts etc. Lijkt ons geen goed plan om naakt terug te rijden naar Barocoa, dus vriendelijke afgewimpeld. Wel de kleinste van de familie voorzien van een Clinic Clowns knuffel die erg werd gewaardeerd.

Terug gereden naar Barocoa, nog even een zwembadje gepikt and toen onze dagelijks medicatie genomen (Mojito). Hapje eten en dan slapen. Morgen een lange trip binnendoor naar Holquin voor de boeg.

• 17 November 2015 - 20:52

Marco En Anu:

blijft klinken als een apart land.
    Leuk dat je niet enkel in een resort blijft.
    groeten