Dag 11: Genoeg graven..... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 11: Genoeg graven..... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 11: Genoeg graven.....

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

04 Juni 2019 | Japan, Kyoto

Vanochtend om 06.00 ging de gong door het complex… Ok wij melden ons om 06.30 in de gebedsruimte met nog wat slaperige ogen. Zitten daar een kluitje kaalgeschoren , in vol ornaat, klaar wakkere boys, die een ritueel begonnen met het slaan op een gong. (iedereen wakker) en daarna het aanvangen van een gezang,waar ik echt geen touw aan kon vastknopen. Naast ons de andere 8 gasten die allemaal ogen dicht hadden en een standje aannamen in kleermakers zit waar ik na 4 minuten al een verminderde doorbloeding van de onderste ledematen begon waar te nemen, en dus dat ging voor mij niet werken. Op zich geen probleem maar ik heb niets met dat zen gevoel etc, dus 45 minuten later, hadden de mannen zich door de litanie heen gewerkt en dat was op zich wel indrukwekkend. Vraag me af wat ze dan de rest van de dag gaan doen.

Daarna was het (veggie) ontbijt aan de beurt, was wel goed. Alleen er lag een of andere sponsige substantie te drijven in een bak met bouillon, volgens mij was het dood want het bewoog niet, maar dat kon echt mijn huig niet passeren.

Nu reeds eerder gemeld van de afwijking van Annemarie mbt begraafplaatsen, ze heeft haar portie vandaag voor de hele vakantie gehad. De oprichter van het Sintho Boedisme heeft zich hier laten begraven in een mausoleum met 20.000 lantaarns en inderdaad die hangen er allemaal. Echter de man was zo geliefd dat al zijn volgers graag in de buurt wilden liggen. Dus liggen er nu 200.000 mensen op die plek. Een begraafplaats van 2 km lang en 500 meter breed, met de meest idiote grafversierselen. Na hier 2 uur te hebben rond gedoold was de behoefte van Annemarie mbt graven geheel vervuld.

Van Koyasan door gereden naar Osaka, waar we graag het kasteel van Osake wilden bezoeken, aldus gedaan zie foto’s. Osaka is de tweede stad van Japan in grootte en inwoners, maar onze GPS miep was voortreffelijk.

Daarna doorgereden naar Kyoto (wat eigenlijk tegen Osaka aan ligt) en de auto ingeleverd. We zijn de komende drie dagen in Kyoto, zoeken nog wat shrines en tempels op maar ook gaan we zien of een klassieke sojasaus producent kunnen vinden en een Sake producent.

U gaat nog van ons horen.

• 04 Juni 2019 - 12:46

Marpie:

Mooie manier om van een verslaving af te komen :-)
    Eet smakelelijk

• 04 Juni 2019 - 15:29

Irene:

Ik geniet weer van jullie verslagen. Nog veel plezier.