Dag 4: Universal en Blauwe Mannen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 4: Universal en Blauwe Mannen - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 4: Universal en Blauwe Mannen

Door: Barls & the Smoky Mountains

14 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vanochtend vroeg uit de veren, en snel een ontbijtje in elkaar gesleuteld, want we wilden graag op tijd op weg naar Universal Studio's.

Inderdaad stonden we daar om 08.45 voor de deur, maar we waren niet de enige bezoekers. Onze Truck geparkeerd in een parkeergarage (een van een formaat waar ze bij Schiphol alleen van kunnen dromen) en onze voucher omgeruild voor echte tickets. Dan moet je daarnaast bij de entree ook je vingerafdruk koppelen aan je ticket en dat is echt slim.(als je je kaart verliest dan heb je nog een vingerafdruk om binnen te komen). Alle lockers waar je je tas in kwijt kunt werken alleen maar met je vingerafdruk. (goed idee voor de Efteling).

Nu is de Efteling een redelijk park,maar Universal is toch wel van een andere dimensie hier. Op en top Amerikaans, met vele attracties waarin de algemene boodschap is hoe kan ik de bezoeker zo snel mogelijk een vorm van misselijkheid bezorgen door de vele "rides"die er zijn.

We hebben ze bijna allemaal gedaan (ET, lekker nostalgisch, Simpsons (Voor Annemarie en Tjerk niet echt een favoriet, zagen we een beetje bleekjes uit toen ze eruit kwamen), MIB (Men in Black), waar Thomas zich kon uitleven met het schieten met laserguns in een rollercoaster ride, Terminator, Transformers, Disaster, Twister). De beste echter was de nieuwe Harry Potter attractie,waar we 70 minuten voor in de rij hebben gestaan (voor een ride van 4 minuten....), maar die is ook werkelijk state of the art mbt technologie. Echt een fantastische (binnen)rollercoaster met 3 D. Deze attractie is pas in Juli van dit jaar geopend (vandaar de lange rijen) en heeft 1 Miljard dollar aan investeringen gekost. Inderdaad kosten nog moeite zijn gespaard om een goed beeld te geven van de HP wereld.

Een hapje gegeten in het Hard Rock cafe (waar inderdaad vele relikwieën van vele popsterren hangen) en daarna hadden we kaartjes geboekt bij de Blue Man group. Leuk (interactief) optreden en om 22.30 waren we weer in ons stulpje belandt. De hele dag blue sky met 32 oC...

Glaasje wijn en het plan voor morgren bespreken .. er is een redelijk kans op onweer , dus winkelen lijkt een goede optie. (gaan we woensdag naar Kennedy Space centre'.

Morgen een nieuw berichtje...

• 14 Oktober 2014 - 06:25

Angelique:

Wat gaaf allemaal en nu de leukste attractie voor mij altijd....shoppen !!!! have fun !

• 14 Oktober 2014 - 07:55

Elvera:

Ben, ik vraag me af hoeveel attracties jij bezocht hebt.
    Jij wordt toch al misselijk van het keukentrapje?
    Bleumangroup vond ik vroeger helemaal fantastisch, wist niet dat ze nog bestonden.
    Veel plezier verder!

• 14 Oktober 2014 - 07:57

Elvera:

Het is vroeg ik bedoel natuurlijk Blue Man Group....

• 14 Oktober 2014 - 08:16

José:

Mogguh allemaal,
    OEPS, hier dan....8.15 uur
    Wat een avontuur zeg, geweldig, en zeker handig die vingerafdrukken. Zo te lezen, hebben jullie het geweldig met elkaar, en dan ook nog 32 graden, IK WIL WEL RUILEN hoor.......
    geniet, van het shoppen vandaag, ook een erg leuke bezigheid.
    Kon je ze nog een beetje 'raken' Thomas ?? (met jouw schietervaring)