Dag 2: Taal issue en hoog bezoek - Reisverslag uit Tokio, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 2: Taal issue en hoog bezoek - Reisverslag uit Tokio, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 2: Taal issue en hoog bezoek

26 Mei 2019 | Japan, Tokio

Goed dan is het dag 2 geworden, na de 11 uur in gezelschap van een stewardess die er echt geen zin in had, en het service niveau van de KLM een aardige duikeling heeft gemaakt, maakte in combinatie van de stoelen van een Ryanait quality de hele rit niet een echt aangenaam verpozen.

Maar goed dan kom je aan op Narita samen met nog een paar honderd lotgenoten, en dan gaat de hele zo goed bedoelde efficiency van die japanners geheel ter gronde en hebben ze een hobby van gemaakt om het wereldrecord poortjes lopen van de efteling met glans te verbeteren,

Koffers opgehaald,toen nog een verdwaalde hasj hond die dacht dat wij wat groene blaadjes hadden meegenomen, en weldra stonden we in de hal.

Eerst maar een SIM kaart en een paar Metro kaarten gescoord zodat we in ieder geval in contact blijven mochten we ons helemaal verloren lopen (dat is vlaams voor de weg kwijt zijn).

Staat er een japanner (nou ja japanner, hij was wel heel zwart zal wel import zijn) met een prachtig pak aan en smetteloos witte handschoenen, die zich perse over onze koffers wilde ontfermen. Ook goed hij zijn zin. Wij lekker in dat busje en hij een hernia….

Het weer in Tokio zou normaal zo rond de 22-25 graden zijn in deze tijd van het jaar, maar nee, blue sky, lekker vochtig en zo’n 33-35 oC. Oftewel snotheet. Het is eigenlijk wel een koddig gezicht al die japanse dames gaan dan massaal op de aanschaf van een paraplu over.

Goed bij ons (goede) hotel aangekomen de koffers achtergelaten en met de metro de stad in. Avbntuur 2. Nu is de metro van Londen best wel aardig, deze is net een tikje groter en drukker. 17 lijnen, zo'n 300 stations, met dagelijks 8 (!) miljoen reizigers. (half Nederland,echt bizar). Maar alles tot in de puntjes geregeld, netjes lijntjes waar je moet staan voordat je instap. Voordringen hier is not done…. Alle stations in Engels en Japans, dus dat zit wel goed, en het kost geen drol. 3 dagen onbeperkt voor 12 euri.

We hadden onze zinnen gezet op de tuinen van het Imperial Palace (Edo castle) komen we daar aan staat het stijf van de politie auto’s en agenten. Het hele park was afgesloten… Ok wij effe vragen wat er aan de hand was. We hadden ook wel een paar grote helikopters over zien komen. Blijkt nou dat die leipe Trump voor twee dagen in Tokio is (waarschijnlijk een beetje slijmen met de nieuwe keizer hier die per 1 Mei is begonnen). We staan nog even wat rond te kijken en zienn een groep amerikanen die met hun vlaggen staan te zwaaien en te schreeuwen dat Trump nog een jaar moet blijven. (ze zijn echt niet wijs die lui). Op dat moment komt er toch een kluit zwarte auto aangereden met zwaaiende lichten en sirenes en inderdaad vriendje Trump en zijn gevolg kwamen voorbij. Wat een geldverspilling.

Toch nog wat mooie gebouwen gezien en leuke mensen en winkels. Bij Annemarie ging het licht uit om 16.00 uur en maar effe een opfrisje gedaan in het hotel. S’avonds weer de stad in om een hapje te eten, komen uiteindelijk bij een autochtoon terecht, die geen woord engels spreekt dan wel begrijpt en ons japans komt nog niet verder dan dank je wel, op zich geen probleem als de menu kaart dan nog te ontcijferen is, helaas acabadabra. Met google translate kom je wel een beetje in de richting, voor de rest hebben we gewoon random maat een paar dingen gekozen. En eigenlijk geen verkeerde keus.

Terug naar het hotel en nog even een plan gemaakt voor morgen, gaat leuk worden,

Hebben ook nog wat toilet avonturen meegemaakt maar daarover morgen.

De foto''s van vandaag staan helaas bij het verslag van gisteren. excuus daarvoor.\

• 27 Mei 2019 - 04:35

Robert:

Ik zit er weer helemaal in Ben, gaat goed zo.

• 27 Mei 2019 - 07:03

Bart B:

Leuke eerste dag :) Veel plezier op reis!

• 27 Mei 2019 - 07:40

Sara:

Heel leuke lectuur die verslagen. Fijne vakantie !