Dag3:Van mooie vrouwen tot achterwerk avontuur - Reisverslag uit Tokio, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag3:Van mooie vrouwen tot achterwerk avontuur - Reisverslag uit Tokio, Japan van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag3:Van mooie vrouwen tot achterwerk avontuur

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

27 Mei 2019 | Japan, Tokio

Na een redelijk ontbijtje in het hotel op weg naar de stad. We hadden als eerst een boottrip in gedachten die ons over de main rivier van Tokyo zou voeren. Aldus daarheen gelopen 5km en dan kom je toch wel een paar rare dingen tegen in dit land. Zo staat erbij elke activiteit die plaatst vind aan de openbare weg, (opbreking, auto uitladen, omlegging, je kan het simpelste niet bedenken) een japanner in vol ornaat (gele hesjes,helm, walkie talkie en een rood verlichte staaf)die je de weg wijst die je moet lopen, en komt dan ook iets verbaal uit wat we niet verstaan. Bij het passeren van de beste man, buigt ie ook voor je. Wij netjes terugbuigen en brabbelen maar domo. Zo houden ze hier iedereen aan het werk. Ander voorbeeld, ondergrondse, die treinen zijn achterlijk lang, en gaan om de drie minuten (in spitstijd is het proppen voor beginners), staat er een vent op het perron (heb nog geen dame gezien daar) die schreeuwt iets als trein eraan komt (waarschijnlijk: opgepast er komt een trein aan) dan kijkt hij continue langs de trein over er geen ledematen beklemt komen te zitten,en schreeuwt dan weer iets,geen idee wat. Maak vervolgens een zwaaiende beweging met arm en weg is de trein. En dat 20 x per uur, 20 uur per dag….. Terwijl het hele systeem supermodern is en volledig geautomatiseerd.

Maar goed na de boottocht de grootste tempel van Tokio bezocht en tot groot plezier van Annemarie liepen daar hele hordes van die japanners in hele mooie klassieke kimonos’s en met van die achterlijk sandalen van hout. Was wel heel druk daar,maar wel leuk. Daarna nog een ander klein tempeltje bezocht en naar de Sky Tree Tower van Tokio gelopen. Omhoog naar 450 meter en van het uitzicht genieten. Dan zie pas hoe echt groot die stad is, in totaal 38 miljoen mensen op een oppervlakte van 1/3 van Nederland. All grote wegen lopen dus inderdaad over drie etages, zou een goed idee zijn voor de ring van Antwerpen.. Mooie plaatjes geschoten en toen door naar een zeer afgelegen tempel met een verrassing voor Annemarie.

Die heeft namelijk een overmatige interesse hoe men in andere landen de dode mensen begraven, dus een echt japans kerkhof dat was wel leuk. Gekke graven met veel marmer en wierook, maar ook iets eigennaardigs (zie foto) bij elk graf stonden een collectie op skie’s lijkende houten planken met een niet te vertalen opschrift. Beetje raadselachtig.

Na dit obscure bezoek, zijn we naar de SUMO arena gegaan, nou dat was een deceptie , helemaal dicht geen speklap te zien. Gaan we de komende weken nog een keer proberen.

Vervolgens zijn we sávonds naar een buurt gegaan waar je maiden restaurants hebt…. Daar wordt je blijkbaar bedient door dames in een huishoudster outfit, deze dames maken veel meer schoon dan een vuile aanrecht,…. Nu daar aangekomen staan daar een paar van deze Saartje ons te lonken om naar binnen te komen, Saartje kon ook nog wel een massage verzorgen. Nu had Bennie boy wel wat pijn in de voeten van het lopen , maar dit ging een station te ver. (ze hebben ook butler restaurants voor de dames). Dus hebben we ons maar naar een ander restaurant bewogen.

Nog even terugkomend op die foto’s van die toiletten gisteren. Je hebt toiletten met gewoon een gat, waarbij je een Frans camping syndroom van krijgt, maar het merendeel van de toiletten zijn zeer luxe. Minimaal een brilverwarming, maar nog leuker twee knopjes met alleen aan japans opschrift.

Bennie boy gaat lekker zitten en zet stoer het eerste knopje aan, effe niets en dan begint er toch een Grohe regen douche een knappe regenbui tegen je onderkant aan te spuiten. Advies niet gaan staan want dan moet je veel dweilen. Ik had na 5 minuten door hoe ik dat kreng uit moest kriijgen. Lijkt wel een anale/genetiale massage oefening….

Nu effe pitten en morgen gaan we andere highlights aflopen.
Groetjes

• 27 Mei 2019 - 17:24

Cinthia:

Fijne vakantie met veel avontuur. Ik ga smullen!

• 28 Mei 2019 - 04:33

Ronald Meyer:

Zolang die knopjes geen atr knopjes zijn valt het nog mee zeker

• 03 Juni 2019 - 09:45

Marpie:

in elk geval ben je nu schoon . lol