Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Watervallen en mobiliteit

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

09 November 2015 | Cuba, Trinidad

Vanwege het ontbreken van enige internetfaciliteiten maar even twee dagen in berichtje. Gisteren Cienfuegos verkend, redelijke grote stad, met een aardig plein. Wederom kluitjes cubanen (en nu ook toeristen zoals wij) die zich groeperen op een lokatie in de straat of op het plein waar zich een wifi spot bevindt. Er is een gouden regel hier als je verbinding heb (met je kaart en een code), vooral niet bewegen, een meter lopen staat garant voor opnieuw inloggen. Eigenlijk niet veel te melden over deze stad, s’avonds we lekker gegeten in piepklein restaurant, 9 Euri voor drie gangen en een zeer vriendelijk ober. Gisteren avond op een Balkon restaurant gegeten, passen 8 tafels op met een max van 24 man in totaal. Mooi uitzicht over de baai van Ciefuegos, echter bleek dat het inkoopbeleid van de toko voor verbetering vatbaar is. De helft van de gerechten waren gebaseerd op garnalen, echter die waren op. Dan wordt de menukeuze ineens een stuk korter.
Ons Casa by the way was erg leuk, goed ontbijt, vriendelijke lui. De autos (3 ) van de gasten stonden bumper aan bumper op de binnenplaats, geen dief die die auto’s daar weg krijgt. Maar nee de Casa eigenaar huurt dan een lokale kerel in die de hele nacht op een stoel de drie auto´s zit te bewaken. Geen idee of de beste man in slaap valt. Deze service kost je dan 1 CUC per nacht. Daar sta je op schiphol,15 minuten voor.
Vandaag doorgereden naar Trinidad, dit gedaan via een omweg (je wil toch wat zien) langs de waterval El Nicho. We hebben geleerd dat je de wegenkaart hier letterlijk moet volgen, eerste straat rechts is ook echt de 1e straat rechts.(al ziet het er niet uit). Dus vandaag ook, Annemarie zegt 1e rechts en de bolide draait een hobbel en gaten boulevard in. Op zich geen probleem en niet geheel onbekend, maar naar 4 km hobbelen staan we tussen de graafmachines van een of andere mijn met een kluitje cubanen die met bruin en zwetend ontbloot bovenlijf ons aanstaren of dat we the Close Encounters of the Third kind zijn. Dus we zaten niet helemaal goed….. Uiteindelijk wel weer de weg gevonden en de waterval via een klimpartij bekeken. Je kan ook zwemmen in de poelen onderaan de waterval, maar de temperatuur van het water was zodanig laag ,dat Annemarie die Fa reclame maar niet heeft nagedaan.
Toen we terugliepen, knalde Annemarie naast een steen en toen zei iets in haar enkel KNAP…. Dat niet goed en nog steeds niet goed. De enkel wordt dik en we proberen met natte handdoeken het zootje een beetje te remmen. Geen idee wat de schade is.
We zitten nu in zo’n all inclusive tent voor drie nachten, onze eerste ervaring hiermee. Krijg je zo’n stupide armband om (lijkt wel of je wordt opgenomen in een ziekenhuis). Maar goed we eens zien hoe de enkel zich gaat ontwikkelen vannacht en dan zien we morgen wel of we gebruik moeten maken van de Cubaanse gezondheidszorg…. (ik hoop het van niet, heb een aantal van die ziekenhuizen gezien, daar wil echt niet binnen liggen)

We zien wel morgen, keep you in the loop

• 10 November 2015 - 07:51

Elvera:

Jeetje, Annemarie, sterkte, hoop dat het met een sisser afloopt!

• 10 November 2015 - 20:20

Rene:

erg vervelend van die enkel; probeer een drukverband alsnog aan te leggen; als Annemarie er dan nog kan staan lijkt niets gebroken...hoop dat het meevalt anders weer een zeer ongewilde ervaring rijker. Naats sterkte ook verder genieten. groetjes René

• 11 November 2015 - 13:18

Brigitte :

Jeetje Annemarie, sterkte met je enkel!
    Ik hoop dat het enigszins meevalt....
    Groetjes Brigitte

• 11 November 2015 - 17:03

Marja :

Ik hoop dat de enkel meevalt, een tegenvaller, maar sterkte.
    Groet Marja

• 11 November 2015 - 20:00

Oma:

ben je hebt leuke verslagen gemaakt en nog een prettige vakantie