Dag 1 & 2: Oude vogels en vreemd rijgedrag - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2: Oude vogels en vreemd rijgedrag - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2: Oude vogels en vreemd rijgedrag

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

21 Juni 2018 | Jordanië, Amman

Hierbij een samenvatting van dag 1 en 2.
Woensdagmiddag iets verlaat vertrokken met een Airbus 319 van Royal Jordanian. Nou haal die benaming Royal er maar snel van af... dit was een bak uit hetzelfde bouwjaar als de laatste Fokker 50. KLM heeft al die Fokkers uit de lucht genomen en aan een museum gegeven. Het gaat nog omhoog, blijft dat een tijd schommelend vlak vliegen en komt dan met een donderklap op de landingsbaan aan. Stewardessen waren hier allemaal kerels, zou dit te maken hebben met het feit dat die stewardessen wat problemen hebben met zo’n boerka bij het uitserveren. Maar goed de douane formaliteiten waren zo gedaan, koffers verzameld en daarna maar gelijk een SIM kaartje met 12 gB gescoord. Hebben we in ieder geval internet in de zandbak.

Daarna auto opgehaald, was wel leuk... Een Kia Cerato, no problem. Die bak is denk ik twee jaar oud met 70k op de teller. Normaal doe je bij het ophalen een inspectie of er al deuken danwel krassen opzitten. Die geef je dan aan op een tekening van de auto. Nu zat deze bak zo vol met deuken en krassen dan meer zinvol was geweest om de onderdelen van de auto aan te geven die nog onbeschadigd waren.

Inmiddels was het al 23:00 en stikkedonker.... we moesten nog naar Amman rijden naar het hotel. Autorijden hier is wel apart, vooral gas geven, niet te veel rond kijken en vooruit blijven gaan. De wegen hier zijn brede plakken asfalt, maar bijkbaar is daar al het geld aan opgegaan want verf strepen ontbreken heel simpel. Dus je weet niet of het nu 2,3,4 baans is. Gewoon een beetje zwalken en je komt een heel eind. Om 00.30 na een mooie zoektocht hotel gevonden lekker pitten

S’ochtends genoten van een jordanees onbijt, niks mis mee. Daarna in onze bolide richting de Syrische grens gereden. Gestopt bij een mooi kasteel, en daarna 3 uur rondgelopen in Jarash. Dit is eigenlijk een soort van Pompei zonder een vulkaan. Indrukwekkend en warm (32oC)
Daarna As Salt onveilig gemaakt (leuk doolhof, Google Maps en Map.me gaan helemaal onderuit hier) voor diegene die Sultana’s eten ( nee niet de koekjes maar de gedroogde witte druiven) die schijnen hiervan dan te komen.

Goed effe slapen vannacht, morgen gaan we via de King’s Highway ( by the way ze hebben maar drie highway iin het hele land) naar Petra. Onderweg scoren we nog een paar kastelen en dorpen denken we.

Tot de volgende ronde.

Ben en Annemarie

• 21 Juni 2018 - 19:04

Elvera:

Leuk weer om mee te lezen!
    Veel plezier!

• 21 Juni 2018 - 20:19

Irene:

Het eerste verhaal is al weer leuk, ga jullie weer volgen. Veel plezier.

• 25 Juni 2018 - 16:51

Marpie :

ben blij dat we weer mee mogen genieten van vast een mooi avontuurlijke vakantie
    Veel plezier :-)