Dag 8: Het wereld wonder van de bucketlijst af…. - Reisverslag uit Agra, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 8: Het wereld wonder van de bucketlijst af…. - Reisverslag uit Agra, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 8: Het wereld wonder van de bucketlijst af….

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

09 September 2017 | India, Agra

In de vroege ochtend met Ashri en een lokale gids naar de Taj Mahal gereden, voor een rondleiding

Nu blijk dat je laatste kilometer met een electrische kar moet omdat de uitlaatgassen blijkbaar wel erg corrosief begonnen te worden voor het marmer. Nu is een cirkel van 500-1000 meter rondom dit gebouw autovrij. Na wat uitleg zijn we beland op het plein voor de TM en we moeten zeggen de schoonheid van het gebouw overvalt je wel een beetje. Echt een strak voorbeeld van de bouwstijl combi tussen islam en Hindu. Alles maar dan ook alles is symmetrisch. Nu hadden we blijkbaar geluk want ze hadden 50% van gebouw, schoongemaakt (echt weer spierwit), en dat was net vorige week beëindigd. Je blijf met je camera maar draaien en klikken. De achtergrond van de TM is eigenlijk heel simpel het is een graftombe te nagedachtenis van de vrouw van de zoon van Akbar, die gewoon veel te veel geld had…. 20,000 man in 12 jaar bouwen. Extreme voorbeelden van ingelegd marmer werk, alles tot in details uitgewerkt. Lekker rondgelopen (met nog vele anderen,er komen daar 6 miljoen bezoekers per jaar)

Na de TM, naar het Ford van Agra geweest wat eigenlijk de plaats is waar de paleizen van de bovengenoemde prinses was alsmede haar echtgenoot. Deze laatste had ook hier wat ondersteuning van een groot aantal haremdames. Wat een tijd.

Lekker gelunched bij de Pince of Spices (google advies) en daarna even wat souvenirs gescoord.

Na een cocktail/biertje aan het zwembad, s’avond een kooksessie gedaan bij een familie in Agra.
Blijkt een familie te zijn die echt niet representatief is voor wat wij tot nu toe hebben gezien. Ma werkt als Mkt manager bij Marriot, Pa is financieel adviseur, Oma en kleinkind koken. In een huis dat niet mis zou staan in Blaricum of zo. Runnen een supermoderne B&B…. wel een leuke avond gehad en wat geleerd over hun gebruik van ingrediënten

Nu effe slapen en morgen vroeg, op want dan ga we met de trein naar Janshi, die treinen schijnen een avontuur op zich te zijn, we zullen zien.

• 09 September 2017 - 19:23

Marpie:

We bewonderen jullie doorzettingsvermogen met zulke mooie avonturen .
    Zijn benieuwd naar de volgende .
    Succes

• 10 September 2017 - 16:58