Dag 2: Van afrikaantjes tot een bruiloft - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 2: Van afrikaantjes tot een bruiloft - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 2: Van afrikaantjes tot een bruiloft

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

03 September 2017 | India, New Delhi

Goed, met een voorspoedige v lucht (Dreamliner KLM, een aanrader in vergelijk met die 747/777) om 02.00 in de ochtend in Delhi aangekomen. Visa bleek in orde want we waren er zo door. Met de koffers op weg naar de uitgang (het in gewoon heel druk op vliegveld om 02.30 s’nachts) en ja hoor daar stond al een vriendelijke man met een onuitspreekbare naam ons op wachten. Wij dachten taxi chauffeur,niet dus. Blijk baar was dit de gids die ons naar de taxi bracht,en mee reed naar het hotel. Taxi chauffeur zat al in airco gekoelde auto ons op te wachten (by the way 27oC om 03.00 uur is niet echt koud. Voordat we in de taxi mochten stappen komt die eerste kerel met twee van die kransen bloemetjes aan (afrikaantjes , en die stinken me toch), die met gepaste trots om onze nek werden gehangen. Voel je je net zo een paard in het bloemencorso van LIsse. Maar met die bloemenpracht om onze nek, waren we in een half uur in het hotel.
Nu zijn wij in Nederland wellicht te slordig met veiligheid maar India is wel het andere uiterste. Nu hebben ze een paar jaar geleden in Mumbai wat ellende gehad met een discotheek en ontploffende IS aanhangers, daar hebben ze wel van geleerd. Voorbeeld, bij aankomst bij hotel,zit het hek gewoon dicht. Gaat open en moet de taxi chauffeur, motorklep en achterklep, openen welke dan door een andere Indiër (ze hebben allemaal een baan hier) wordt geïnspecteerd, vervolgens gaat er een karretje met een spiegel onder de auto door…. Bij de ingang van het hotel moeten alle koffers en rugzakken door een X-ray, en zelf moet je door een poortje. (Deze laatste exercitie gebeurd dus elke keer als je het hotel binnen komt, maar goed dit geeft weer werkgelegenheid voor twee personen).
Na een korte nacht een Indiaas ontbijt gedaan, met gelukkig veel full american breakfast componenten.
Om 13.00 uur zou de zelfde taxichauffeur, (heet iets van azith of zo) ons ophalen voor een tour door de stad, echter staat daar weer een verse gids in de lobby (Kim 3 ?) die ons wat uitleg zal geven.
Daarvoor waren we even heel stoer een wijkje ingelopen om een SIM kaart te scoren, nou dat was effe een andere wereld binnen lopen, Tuktuk’s die je omver rijden, om die achterlijke koeien midden op straat te ontwijken, meer afval in 1 straat dan we in de hele hoevenbuurt in week produceren. Mensen die je aan staren/gapen/volgen alsof je van een andere planeet komt. Wat een stinkende chaos, maar wel erg leuk om mee te maken. Kaartje scoren niet gelukt want onze kennis van het Hindi komt niet verder dan dank je wel en goedemorgen. Gaan we morgen weer proberen.
Nu hebben we in veel steden zelf auto gereden, en ook wel drukke andere steden meegemaakt (Hanoi) maar dit verkeer in Delhi is echt een gekkenhuis. Dan rijden ze nog links ook… Alles ragt door elkaar heen, hebben een ontstoken duim van het indrukken van de claxon en men houdt zich gewoon aan geen enkele regel (als die er al zijn ). Het is wel vermakelijk, maar goed dat we niet zelf rijden.
Vanmiddag een paar hele mooie graftombes bezocht met goede uitleg van gids 2. Nu is India voorzien van 1,4 miljard mensen (waarvan 18 miljoen in Delhi) die voor 85 % Hindi zijn, 13% procent moslim en 2 % christen. Nu was het na 30 minuten al heel duidelijk dat onze gids 2 niet een echt fan was van de Moslims en hij wat PVV trekken vertoonde. Echter blijkt er wel een goede samenwerking te zijn geweest tussen die groepen omdat in al die oude tombes (met prachtige gebouwen) zowel de Moslim als Hindu cultuur is te zien. Nu was het vandaag blue sky met een graadje of 36, dus de zweetdruppeltjes werden een kabbelende bergbeek op onze rug bij het aflopen van deze oudheden. Zal morgen wel foto’s posten.
Na 5 uur lopen en zweten, terug naar het hotel voor een beetje eten en drinken. Lekker aan het zwembad met een cocktail en daarna hapje eten.(was niet echt bijzonder). Lopen we beneden in de lobby worden we aangeschoten door een wel heel mooie indiaase dame (in een prachtige jurk) die met ons op de foto wilde, zo gezegd zo gedaan…. Maar er liepen wel heel veel mooie vrouwen in mooie jurken en kerels in strakke pakken…. Stonden we blijkbaar midden in een traditonele trouwerij. Wat een poespas wat een feest, de bruidegom in een strak wit pak kwam gezeten een witte knol, zijn vrouwtje ophalen…. (goed Rolande/Lisanne/Simone, hierbij de informatie dat het dus niet gaat worden voor jullie….)

Nu even een nachtje goed slapen,en morgen gaan we oud Delhi onveilig maken (voor zover dat mogelijk is).

Groetjes

• 04 September 2017 - 15:49

Marpie:

Nou jammer voor de meiden dat pappa zo'n krent is. Hi Hi .