Dag 11: Bomen en Bomen - Reisverslag uit Spokane Valley, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 11: Bomen en Bomen - Reisverslag uit Spokane Valley, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 11: Bomen en Bomen

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

19 September 2016 | Verenigde Staten, Spokane Valley

Zoals gisteren gemeld hadden wij een talrijke familie naast ons staan. Tot onze verrassing stapte er vanochtend nog een zoon uit die camper wat het totaal op 10 bracht. Vanochtend de dames, in groen en blauwe jurken, allemaal met een hoofddoekje en de mannen wederom in zwart/wit of groen/wit. Geen idee hoe ze dat voordat voor elkaar krijgen in die camper mbt eten en slapen. Goed, even hardgelopen, dat is simpel hier in de middle of nowhere, er is maar 1 straat.

We hadden nog wel een leuke verrassing vanochtend… In die camper heb je twee tanks voor vuil water (Black tank voor het toilet en de Grey tank voor de douche (die we slechts gebruiken als opslag hok) en de gootsteen. Nu zitten er niveau indicators op de tanks als ze vol zijn en we hadden ze al een paar dagen niet geleegd. (niet het leukste klusje bij een camper). Maar goed vanochtend plaats ik wat zaken terug in de douche, alles zeik nat in die douche. Naar boven kijkend geen lek in het dak…. Dan was die Grey tank toch redelijk over het maximum heen gegaan. Goed met wat dweilwerk en de tanks te hebben geleegd, gaan we weer op weg.

Vandaag naar Spokane, en eigenlijk is Midden-Montana en Noord-Idaho, simpel te beschrijven, eindeloos bergen en bossen. 450 km lang bomen en bomen…. Af en toe een klein gehucht, waar echt niets zinvols over te schrijven is.

Aangekomen in Spokane, even naar het centrum gereden om de meest beroemde waterval van Spokane te zien, was wel aardig. Het is wel weer even een overgang van de rust in de provincie en daarna het drukke verkeer in de stad. Annemarie heeft zich als een volwaardig vrachtwagen chauffeur ontpopt met onze camper, haar grootste hobby is nu straatje keren en file parkeren met die bak zonder daarbij de bomen aan de zijkant van de weg te ontdoen van een flink aantal takken.
Door het uur tijdsverschil tussen Montana en Washington, hadden we nog wat tijd over in de middag. Dan is altijd een bezoekje aan een Mall een goed tijdsverdrijf. Eigenlijk geen kleren en schoenen gescoord (dat laatste is wel een overwinning voor Annemarie)….

Afgelopen 10 dagen hebben we eigenlijk elke dag wel normaal beschaaft in de camper gekookt, ook omdat de campings meestal een eind van de beschaafde wereld afliggen. Vanavond maar eens een goede Angus steak de man gemaakt. Het blijft ons verbazen dat de porties eten hier gewoon abnormaal groot blijven. Het toetje daar hadden we echt geen plaats meer voor, maar was wel een lekkere carrot cake. Die bracht de vriendelijk dame dus mooi een doggybag….(voor morgen bij het ontbijt). Door het uur tijdsverschil is het hier dus om 19.15 gewoon donker…..

Morgen nog even een pittig stukje rijden naar Ellensburg…. Het schijnt dat dit gebied in Washington zich de laatste 20 jaar heeft ontwikkeld tot een klass wijngebied, welke met Napa en Sonoma te vergelijken zijn. Dat gaan we morgen dan maar eens proberen..

Het weer is redelijk zonnig met prachtige wolken, goed voor mooie foto´s