Dag 3: Guns and Bikes - Reisverslag uit Hoback Junction, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 3: Guns and Bikes - Reisverslag uit Hoback Junction, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 3: Guns and Bikes

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

11 September 2016 | Verenigde Staten, Hoback Junction

Toch nog wel vroeg wakker,maar dat kwam niet alleen door een nog in kleine mate aanwezige jetlag, het was vannacht gewoon echt koud…. De temperatuur benaderde het vriespunt en nu zijn die motorhomes niet uitgerust met dubbelwandig foam isolatie, dus heel simpel,de binnentemperatuur was gelijk aan de buitentemperatuur. Zelfs de extra dekentje mochten niet echt baten… Vanochtend de verwarming maar eens geprobeerd en inderdaad binnen de kortste tijd het hok weer warm gekregen.

Ontbijtje met veel fruit !! Nu is leidingwater in Nederland niet om over naar huis te schrijven , maar de smaak valt best wel mee, dat spul wat hier uit de kraan komt is niet goed volgens ons. Al laat je het theezakje erin hangen tot st juttemis, die nare smaak van dat water komt overal bovenuit. Goed dan maar wat flessen Spring water halen.

Dat woord Spring hoort natuurlijk bij de beroemde Geysers, en de eerste hebben we gevonden in de metropool van Soda Springs (Idaho). Zie foto, maar dit is waarschijnlijk de enige Geyser die voorspelbaar spuit. Echt precies op het hele uur komt daar zo’n kolom water omhoog (met die typische zwavellucht). Blijkbaar heeft een creatieveling op de geyser een timer aangesloten…

Nu hadden we tot nu toe nog geen glaasje wijn gedronken omdat de zaken waar je dit kunt kopen in Utah nogal zeldzaam zijn, ze maar gerust onvindbaar. De anti alcohol wet in Utah is blijkbaar zeer streng. Maar goed we kwamen vandaag door Idaho heen en in het plaatsje Montpelier (niet te verwarren met de franse variant hiervan), vonden een Vine and Gun shop….. Inderdaad de man verkocht naast een uitgebreide collectie geweren, die je in Nederland nog niet eens in het leger vind, ook nog wat flesjes wijn. Dus die hebben we maar gescoord. Nog even met de man overlegd of het moeilijk was om zo’n wapen te kopen, nee dus. Formuliertje invullen, Drivers license laten zien en je kan Rambo gaan imiteren.

Nu hadden we vandaag een mooie route voor de boeg, mooi weer mooie wegen en omgeving. Nu zijn die amerikanen echt niet van die fiets fanaten,, maar vandaag kwamen we ze met bosjes tegen. We zagen ook van die bordjes staan met bike race,maar die stonden er na 100 mijl nog steeds.

Blijkt nu dat we getuige waren van de 34e editie van de LoToJa race. Nu kennen wij latoja alleen als de zus van een of andere Jackson. Maar dit blijkt een groot evenement te zijn, men fietst van Logan (Utah) via Idaho, naar Jackson (Wyoming). Dat stuk is dus 200 mijl (321 km voor de liefhebbers)…

Voor meer informatie zie: http://www.lotojaclassic.com/main/main/index.html

In de loop van de middag zijn we neergestreken op een camping ten zuiden van Jackson. Lekker weer (32 oC), ben benieuwd wat het vannacht wordt. Morgen gaan we langs National Parc Grand Teton (betekent Grote Tepel…..) en dan door naar het midden van Yellowstone. Geen idee of we daar contact hebben met de buitenwereld. Zo niet dan wordt de volgende aflevering aan dagje later.