Dag 8: Birds,Cats and good pizza... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 8: Birds,Cats and good pizza... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 8: Birds,Cats and good pizza...

Door: BALS

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Daar zijn we weer..

Nadat Simone in tranen afscheid heeft moeten nemen van haar kamer met inloop kleding kast, hebben we genoten van een uitgebreid ontbijt bij onze gastheren (en dame).. erg goed en gewoon heerlijk om op 1e paasdag,bij 25 oc in het zonnetje te ontbijten met echt vers fruit,toast en gebakken eitjes. (goed voor de calorieen,vanochtend nog even lekker hard gelopen langs het strand, dus dat zit wel goed)

Vertrokken naar een paar parken in de buurt hier: Birds of Eden en Twekani (laatste in een soort van zeehonden creche a la Lenie van het Hart maar dan met African Cats en hun breeding program..

Birds of Eden, woorden te kort zie foto's....
Twekani was eigenlijk wel een avontuur, je loopt langs een kooi met er Servals en krijgt wat uitleg, volgende kooi sta je voor een luipaard, volgende kooi sta je IN de kooi met wilde katten en Cervals, IN de laatste kooi sta je oog in oog met Cheeta's op zo'n 1 meter afstand,

Onze dochters vonden dit wel heel spannend, en de gemaakt selfies waren erg leuk, alhoewel de begeleider zei, gaat nooit met je rug naar een cheeta staan...

Daarna doorgereden (onder begeleiding van Simone) naar de brug waar 30 mensen per uur een acute poging tot zelfmoord ondernemen door 220 meter in de diepte te duiken aan een elastiek... Simone had dit al gedaan, dus we weten nu hoe het echt gaat. Heb Annemarie nog even gevraagd om deel te nemen, maar dat viel niet in goede aarde...

Toen de bekende ( hier is dat wereldberoemd) suspension brug in Tsuesekmai gedaan. Mooie tocht, wiebelige brug....

Doorgereden naar Port Elisabeth, waar onze dochter weer beter de weg wist dan in Gouda.... Mooi appartement (wel drie slaapkamers, geen inloopkasten gezeur).. Lekker gegeten bij de lokale Italiaan, met pizza en pasta. Verrassende combinatie van pizza, kodoo vlees en avocado.

Ben had al dagen Don Pedro als dessert gezien, en aldus besteld, vraagt die beste ober of ik Amunkuala of Jamesons erin wil. Simpele keus dus, doet u mij maar Jamesons. Vraag nog om de versie met zwarte koffie, antwoord een vriendelijke smile van witte tanden... Krijg je een bak geblenderde vanille ijs bolletjes met een scheut Jamesons... Niet een echt succes dus..

Terug gelopen naar ons appartement en lekker slapen.Morgen wellicht even zwemmen voordat we verder gaan naar Addo.

Take care en tot morgen....