Dag 4:Touristical highlights en een spannende avon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 4:Touristical highlights en een spannende avon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 4:Touristical highlights en een spannende avon

Door: Bals

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

16 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goed,vandaag een dag vroeg begonnen met een ontbijtje aan het V&A Waterfront.

We moesten ons om 08.30 melden bij de ferry naar Robbeneiland. Aldus geschiede en met een mooi tochtje van een uur in de de felle zon (die hier inderdaad recht boven je hoofd staat) aangekomen op het eiland. Een tourtje gemaakt,een uitleg gekregen van het leven daar (door eeni inmate) en danig onder de indruk dat dit soort dingen dus nog gewoon waren in de jaren negentig.

Daarna even een bakkie koffie gedaan en naar de beroemde tafelberg gereden, waar we met een moderne skilift (die als specialiteit 360 rond draait op weg naar boven,vond Lisanne helemaal niks) naar boven werden gebracht. Boven was het volgens Lisanne drukker dan ik Disneyland Parijs, maar goed als je dan de berg een beetje rondwandeld valt dat ook wel mee.

Inmiddels was het effect van die zon loodrecht boven je wel heel duidelijk geworden in de vorm rode hoofden, armen etc... Maaar even goed smeren met aftersun..

Terug gereden (we krijgen nu een beetje in de smiezen hoe de wegen lopen in CT... en bij de taverne een koel pilsje gehaald.

Simone had samen met Manon een etentje geregeld bij Stradust,samen eten met de ouders van Manon. Leuke tent met goed eten, de verrassing kwam echter door het feit dat de obers niet alleen je voorzien van voer en drankjes maar dat zij ook zingen... Daarbij wordt de medewerking van de gasten zeer op prijs gesteld,en na een paar uur dansten onze dochters op de tafels.... Goed er zullen compromiterende foto's op Facebook verschijnen, maar goed was wel een avondje lol.

Terug met de taxi die letterlijk de kortste weg terug nam, eenrichtings wegen werden ineens tweerichting ondanks knipperende tegenliggers...

Beetje slapen en morgen gaan we CT verlaten en opweg naar Gans Bay, waar blijkbaar haaien zitten.

Weer :30 oC blue skies.

• 17 April 2014 - 18:19

Marpie:

Mooi avontuur , hebben helaas geen facebook :-)
    had ben wel willen zien optreden LOL