Dag 4 & 5;Petra and the caribean - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 4 & 5;Petra and the caribean - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 4 & 5;Petra and the caribean

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

24 Juni 2018 | Jordanië, Petra

De afgelopen twee dagen hebben we Petra van voor naar achteren van links naar rechts en boven en van onderen verkend. En we moeten toegeven dat dit toch wel terecht op de lijst van wereldwonderen staat. Imposante kastelen en grafkamers uitgehouwen uit de omliggende (zandstenen) bergen. Een mengeling van nabateese, hellinistische romeinse bouwkunst. 850 monumenten op een oppervlakte van 100 km2. Gekke is eigenlijk dat deze stad pas in 1812 opnieuw ontdekt is.

Nu is het voordeel van een bezoek in juni dat het bijna leeg is, maar dat je wel een aanslag pleegt op je transpiratie systeem. Nu is het bijvullen van je vochtgehalte hier alleen mogelijk met water en frisdranken, alcoholische versnaperingen zijn hier niet te krijgen... dus bij 32-34 oC in het zonnetje ( maar wel mooi weer) hebben we zo 30 km langs al die gebouwen en graven gesjouwd.

We hebben ook echt drie avonden Bedoeins eten genomen, en dat is best wel lekker. Gefermenteerde yoghurt met rijst en zo’n lekker kniestukje van een pas geslacht lammetje. Papa en mamma schaap zie je dan ook gevild ondersteboven hangen in de lokale slagerij. Nu is er een nieuwe hype in nederland om dry aged meat te eten, nou dat is hier gewoon normaal. ( ok hier krijg je er een tiental vliegen bij).

De titel van ons verhaal was eigenlijk een link die we maakten met de hier aanwezige bedoeien. Deze boys ( de girls zie je niet, alleen als ze s’ avonds uit de tent mogen, en dan nog is alleen het gezicht zichtbaar) hebben allemaal een tulband op hun hoofd en hebben van die met mascara voorziene ogen, lang krulletjes haar ( wat ze waarschijnlijk 1 x per maand wassen) en dan lijken die boys echt spreken op Jack Sparrow. Dus wij waanden ons een beetje omgeven te zijn met Pirates of the Caribean (zie foto’s)

Een mooi avontuur en zeker aanbevelingswaardig.

Morgen gana de door de Wadi Rum, waar we gaan ronddollen in de zandbak, zandboarden, en slapen bij zo’n Jack Sparrow familie in een tent, onder de sterrenhemel.

We gaan het zien...

• 25 Juni 2018 - 18:11

Marco:

Wat een bijzonder land. wat is het verhaal achter de mascara van die mannen?