Dag 16: Van een gesloten oester tot een verrassin - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 16: Van een gesloten oester tot een verrassin - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 16: Van een gesloten oester tot een verrassin

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

17 September 2017 | Nepal, Bharatpur

Vanochtend ontbijtje gedaan in ons Nirvana onderkomen en daarna op pad naar Lumbini , DE geboorteplaats van Boedha….. Helmi, die had gezegd dat dat een uurtje rijden was, nou ik weet niet hoe die nepalese tijdmeting gaat maar 25 minuten later stonden we voor de poort. Het moet gezegd worden de wegen in Nepal liggen er veel beter bij, en het verkeer is veel minder intens, Helmi die weet zijn rechtervoet goed naar beneden te bewegen dus dat ging gewoon hard.

Bij Lumbini de leuke dingen afgelopen, kasteel, opgraving, kluitje mediterende monniken onder de heilige boom etc. Leuk om te zien.

Daarna bracht Helmi ons in vliegende vaart (3,5 uur ipv 5 uur) naarhet Chitwan Wildpark.

Nog even iets over die Helmi….. Nu ben ik zelf niet echt spraakzaam in een auto, maar die vent is een gesloten oester met een yale slot op zijn klep, Heb diverse pogingen gedaan, (onder verleiding van wilhelmina pepermuntjes) ,maar kwam toch echt niet verder dan Yes (wat eigenlijk No had moeten zijn)en wat Nepalese tongklanken die ik niet begreep. Goed gaan de komende dagen proberen die oester open te krijgen.

Aangekomen in Chitwan, Leuk jungle resort (waar we blijkbaar all-inn hadden geboekt), met vriendelijke mensen, veel muskieten en s’avonds een oorverdovend concert van de krekels.

S’middags even op stap geweest met twee ossen naar een zeer lokale groep Nepalesen (Thurga stam), was wel leuk. Al lopende langs huizen dan zie je gewoon een olifant onder carport staan. We zouden we even langs de rivier gaan zitten om de zonsondergang te aanschouwen. Terwijl de rode zon ondergaat, komen we aan de overzijde drie Neushoorns (Mamma en twee kleintjes) al grazend uit het bos. Rustig 30 minuten dit aan zitten kijken echt mooie beesten. We hadden nog gehoopt dat ze echt naar de waterkant zouden komen om de drinken, maar inmiddels hadden zich naast ons een groep Japanners genesteld die met een hoop japanse kreten van verbazing zo veel herrie maakten dat die rhino’s maar ergens anders een bakkie water zijn gaan halen.

Het gebied waar we nu zijn heeft een maand geleden geheel onder water gestaan,en dat heeft wat ellende hier veroorzaakt. Veel modder in de huizen en op straten.

Lekker gegeten, en met een borrel op onder de airco. By the way the airco staat hier s’nachts op 26oC anders bevries je tov van buiten. Was vandaag weer lekker temperatuurtje van 46 oC (gevoelstemperatuur)

Morgen vroeg gaan we eerst met een kano (ik hoop nu een echte) de rivier af op zoek naar krokodillen en ander zwemmend spul, dan wandeling door de jungle gericht op de vogels en morgenmiddag een jeepsafari op zoek naar tijgers en luipaarden. (en ander wild)

• 17 September 2017 - 17:30

Elvera:

Het blijft leuk om mee te lezen.
    Ook pa en ma genieten van jullie verhalen.
    Veel plezier bij de kroko's en tijgers