Dag 10: Het binnenland in…. - Reisverslag uit Khajuraho, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 10: Het binnenland in…. - Reisverslag uit Khajuraho, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 10: Het binnenland in….

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

11 September 2017 | India, Khajuraho

Vandaag een kort verslagje omdat we eigenlijk heel lang bezig zijn geweest om 214 km af te leggen. De rit van vandaag ging van Occha naar Khajuraho, maar de wegen waren niet wat we tot nu toe gewend waren. Ashri stuurmanskunsten kwamen nu echt naar boven, bij het net ontwijken van bussen, geiten, koeien,buffels, tuktuks, mensen en andere zaken. Ik trap niet vaak op de rem als ik voor in een auto zit op de bestuurders plaats, maar het toch vandaag soms een flink gat getrapt.

Kleine dorpjes met het ‘echte’india, prachtige beelden en impressie van het rural India. Heel veel landbouw hier met bonen (voor de Daal), sesamzaad,mosterd, tarwe etc. Onderweg bij een tent gegeten, waar we volgens ons de eerste toeristen van het seizoen zijn, de kaart bevatte ongeveer 40 items en dan zijn er 5 verkrijgbaar. Dit is trouwens in heel veel tenten hier het geval.

In de middag hebben we nog met een jeep wat rondgetoerd over hele kleine weggetjes en nog veel kleinere dorpjes,op weg naar een spectaculaire waterval…. Het passeren van die dorpjes is wel leuk,omdat de hele goegemeente naar buiten komt en dan langs de weg begint te schreeuwen. Maar de beelden van kinderen die water halen bij de enige waterpomp in het dorp, dames de was staan te schrobben bij die pompen, en kinderen die je allemaal vriendelijk lachend aankijken en je naroepen zijn zaken die niet snel van je netvlies verdwijnen.

Volgens de gids was het gebied van de waterval een soort van Mini Grand Canyon en daar moesten we hem gelijk in geven. Echt een grote scheur in de grond, redelijk diep met vele soorten gesteente.
Wat apen en mooie vogels gezien,maar dat was het dan ook wel.

In de avond even met Ashri samen gegeten, en morgen een drukke dag,met allerlei tempels met standjes, village tour en lunchen bij een Belgische dame die hier een goedlopend cafe heeft. (Rai Cafe voor de liefhebbers)

• 11 September 2017 - 19:29

José:

Ik begin jouw netvlies 'in te zien' en te begrijpen Ben,........pfffffffff dit soort beelden vergeet je niet snel, maar jullie genieten volgens mij volop. juist die verscheidenheid maakt deze reis heel mooi (denk ik)