Dag 3: Specerijen in eengekkenhuis - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 3: Specerijen in eengekkenhuis - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 3: Specerijen in eengekkenhuis

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

04 September 2017 | India, New Delhi

Vanochtend kwam de dame van Travel nog wat langs, om de rest van de reis toe te lichten en vouchers te overhandigen. Al met al echt goed geregeld.. (Fox reizen). Tot in details geregeld.
Onze chauffeur van gisteren die bij het roepen van de naam Ashwahni antwoord geeft. Zijn engelsis beperkt maat goed mee te leven (yes in inderdaad yes en niet zoals in Vietnam dat je niet wist of de boodschap binnen gekomen was). Blijkt deze man onze chauffeur te zijn die ons tot aan de nepalese grens van rijden (16/9). Gegeven is dat hij 24 uur ter beschikking is en ons heen rijdt waar we heen willen. Strak plan. Morgen hadden we eigenlijk een dag dat we zelf met openbaar vervoer wat door Delhi wilden crossen opzoek naar een paar unieke tempels, echter we ons dit sterk afgeraden en maar gebruik te maken van Ashwahni. Na onze tocht vandaag door Delphi, gaan we morgen mooi op pad met deze man en zijn airco gekoelde auto.
Vanochtend gestart vanaf het hotel naar Old Delhi, goed het is maandagochtend en dan ben ik normaal ook een drukke Antwerpse ring mee te maken, maar die spits in Delphi, overstijgt elk verkeersbeeld wat we ooit hebben meegemaakt. Gewoon 5 breed waar plaats is voor 3. Toeteren, geen heilig koeien omver rijden en langzaam zonder deuken je doel bereiken. We hebben eerst de Jama Mashis bezocht, (Moskee, Moslim, dus onze gids was niet echt een fan) de tent kan blijkbaar 25000 man herbergen die dan allemaal met hun neus tegen de voetzolen van hun voorganger aan gaan hurken en naar het oosten gebedjes prevelen. Nu is 25000 man op zo’n binnen plein wel te organiseren echter 25000 paar sandalen (schoenen is hier niet echt de mode) die allemaal op elkaar lijken is een garantie voor een zoekpartij. Geen idee hoe ze dat doen, wij moesten die van ons gewoon buiten laten staan, en daar paste dan weer een Indiër op voor 100 roepie.

Daarna naar het echt Old Delhi door gelopen, en we moeten zeggen dat is wel echt leuk. Heb in mijn hele leven nog nooit zo’n kabelchaos in de straten zien hangen, als zijn die straten soms maar 2,5 m breed, dat schijnt toch genoeg te zijn voor riskja’s motoren , scooters en karren om door heen crossen zonder echt veel schade aan te richten. Je moet gewoon een beetje uitkijken. Eindeloze kleine steegjes met winkeltjes met kralen en glitter spul om al die (echt) heel mooie jurken te versieren. Heb getracht Annemarie nog zo’n jurk aan te smeren, maar dat was tegen een viaduct lullen. Daarna uitgebreid over de Spice market geslenterd, en nog nooit zoveel kruiden en specerijen bij elkaar gezien. Zal wat foto;’s mee sturen (heb wat problemen met het nieuwe SD kaartje, dus moet even via een omweg die foto’s op WBJNkrijgen).
Na deze mooie tocht, (weer drijfnat van het zweet), met een TukTuk naar de begraafplaats van mr Gandhi geweest, indrukwekkende man lijkt ons.
Een zwembadje, whirlpool en een drankje om de dag te complementeren voordat we vanavond naar een paar restaurant gaan waar alleen maar autochtonen komen, ben benieuwd.

• 05 September 2017 - 08:37

Hanneke:

Halle Ben en Annemarie,

De verhalen zijn weer fantastisch, we genieten met jullie mee.
    Nog veel plezier verder.

Liefs Hanneke

• 05 September 2017 - 15:20

Irene:

het is weer ouderwets gezellig lezen en genieten. veel plezier

• 05 September 2017 - 17:12

Marpie:

De verhalen en foto's zijn geweldig. Een mooie tijd en lekker warm