Dag 23: Wachten ,vliegen en een terugblik - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 23: Wachten ,vliegen en een terugblik - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 23: Wachten ,vliegen en een terugblik

Door: Annemarie, Ben en Simone

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

30 September 2016 | Canada, Vancouver

Camper netjes ingeleverd, no issues en door een niet al te spraakzame man (heb hem onderweg nog gevraagd naar de Clinton/Trump situatie, enige antwoord was “either choice is wrong”) naar het vliegveld gebracht.

Simone wilde nog een tax free luchtje scoren, maar die zijn Douglas in Nederland goedkoper. Dus maar een bakkie doen en wat eten in de KLM lounge en wachten tot de blauwe vogel gaat vliegen.

Een terugblik op de afgelopen drie weken, het is heerlijk om met een camper rond te rijden en niet elke avond in zo’n motel te overnachten en eten. Goed er gaat wat peut doorheen (In totaal 921 liter door de cylinders gejaagd voor 3600 km) maar het is wel lekker om je eigen huisje te hebben.

Yellowstone park (en ook Teton) is zeker een aanrader, waarschijnlijk dat juni een betere maand is, alhoewel het door de hoogte nooit echt warm is. Indrukwekkende natuur, zowel de geysers als de beesten. In Afrika staan rondom die reservaten, meestal een hek om de leeuwen , rhino’s en ander wild spul binnen de grens te houden. Dit is dus niet het geval voor Teton en Yellowstone. Het gevolg hiervan is dat ze dus in de winter, overlast hebben van de vele bisons die dan uit het park trekken en naar de lager gelegen valleien gaan. We lazen in de krant dat ze nu overwegen om een actief afschiet beleid te gaan voeren, om de populatie een beetje te beteugelen.

Canada is gewoon echt mooi en rustig, de rockies, Whistler, zijn voorbeelden dat het een prachtig land is (je moet wel van bomen, water en bergen houden). Ook de mensen hebben een zeer relaxte manier van leven, altijd vriendelijk, het verkeer is zeer vriendelijk en rustig. Het zal wel weer wennen zijn aan het Nederlandse verkeers infarct.

In de US staat de vriendelijkheid boven aan, maar dit blijft toch wel erg artificieel. How are you, is eigenlijk een equivalent van Hallo in het nederlands en men verwacht ook geen echte reactie hierop.

De nieuwe uitdrukking die ik wel heb opgepikt, wanneer mensen tot ziens wensen: Have a good one… Geen idee of dat dan op dag slaat, de activiteit or whatever.

Simone, komt terug en gaat zoeken naar een baan in Nederland (for the time being), en zal dan gaan zien wat de toekomst zal zijn. Ze heeft een prachtig avontuur achter de rug, en heeft veel geleerd van haar jaartje in Whistler.

We zullen wel zien wat ons volgend avontuur wordt in 2017. Ik hoop dat de verhaaltjes een beetje en beeld hebben gegeven van onze trip.

Groetjes
Annemarie, Ben en Simone

• 02 Oktober 2016 - 19:00

Ton:

Vond het erg leuk om jullie te volgen