Dag 19 Van grote vissen tot vloeibare startbanen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 19 Van grote vissen tot vloeibare startbanen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 19 Van grote vissen tot vloeibare startbanen

Door: Annemarie, Ben en Simone

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

27 September 2016 | Canada, Victoria

Na een goed ontbijt besloten om met de bus naar de stad te gaan, achteraf net zo’n goede keus als in Seattle, niet vanwege het feit dat er steile straten zijn, maar er zijn gewoon niet veel parkeerplaatsen. Goed wat rondgelopen in de stad, en even op zoek naar een winkel waar ze eventueel een nieuwe zonnekap voor onze camera zouden kunnen hebben. (die had ik immers te hard tegen een steen op onze vorige hike laten knallen). Noppes, nada, niets passen, dan maar een polarisatie filter er op gekocht, ben je toch een beetje van die schitteringen af op het water.

Want water dat was ons doel vandaag… We hadden gezien dat rondom vancouver eiland, zich nogal wat groot uitgevallen vissen zich ophouden. Walvissen en orka’s, alsmede een grote populatie van die stinkende zeeleeuwen. Goed wij op opgegeven om om 15.00 in te schepen op zo’n Zodiac en dan een beetje in die baai rond te scheuren om te zien of we deze visjes konden waarnemen. Normaliter zit je met zo’n 12 man op een zodiac, omdat dat geheel zich in de frisse buitenlucht plaats vind, wordt je in een of ander maanpak gehesen,en ben je blij dat je nog en vinger kan bewegen om de sluiter van je camera to vinden. Wij hadden het geluk om een Zodiac met een dak te hebben, (met 9 man, met plaats voor 12) en niks van die pakken lekker binnen zitten totdat er wat iets in dat water te vinden is en dan op het dek kijken.

Nu was die boot uitgerust met twee V8 Yamaha buitenboord boys, en als de beste man dan gas geeft dan ga je zo’n 60 km per uur. Annemarie is sinds Ijsland niet meer de grootste fan van boten en schommelingen, maar een primatour kom je er wel voor een paar uur. Op zich geen probleem, maar als die kerel voorin ineens een spuitende waterfontein waar neemt en dan probeert een haakse bocht te makne met 60 km/uur, dan krijg je toch een raar gevoel.

Maar goed onderweg vele zeeleeuwen en vooral orka’s gezien, zie de foto’s.

Was nog wel een aardig verhaal, wij hebben een Nikon camera met een redelijk goede telelens, waarbij als die helemaal uitschuif het een beetje topzwaar wordt. Stapt er een engels echtpaar in die boot met ook beide een nikon camera, maar daar hingen lensen aanvast (60 cm lang/ 15 cm doorsnede) waarmee je het schaamhaar van een boomluis op 1 km kunt zien. Sta je echt voor lul naast die kerel, ik uitschuiven hij gewoon klikken. Toen ze later trots hun foto’s lieten zien was dat eigenlijk niet veel beter dan die van ons. Wat weer bevestigd, hoe groter en langer hoeft niet te zeggen beter

Na deze tocht van 3 uur, hebben we heerlijk aan de haven gegeten, met een mooie zonsondergang tijdens het eten.

Vandaag tijdens onze voettocht door deze stad, hebben nog wel iets leuks gezien, het kleinste vliegveld te wereld met vloeibare startbanen…. Liggen er hier een aantal van de watervliegtuigen met een piepkleine terminal, waar je na het instappen in die kist (moet je wel oppassen dat je niet mist stapt, anders lig je pal naast een zeehond in het water),dan taxiet (of heet dat varen) naar een open spot in de baai en hup de lucht in. Leuk om te zien. Ben benieuwd hoe de verkeerstoren eruit ziet.

Morgen gaan we weer terug naar Victoria om nog wat andere zaken te zien.

• 27 September 2016 - 07:49

Jose:

Hallo luitjes,
    Prachtige foto's hoor, en weer een gezellig verhaal om te lezen, trouwens Ben, ik zie de snorharen van de zeehond heel precies hoor, ik zou er geen hernia tegenaan gooien (zo overdreven sommige hobbyisten op foto gebied) geniet nog lekker met elkaar.