Dag 13: Vele vissen en een nieuw concept - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 13: Vele vissen en een nieuw concept - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 13: Vele vissen en een nieuw concept

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

21 September 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Vanochtend even lekker hardgelopen, dacht een klein stukje te lopen, we zitten naast het hoofdkantoor van Boeing en Amazone, dus even om die kantoren heen lopen, man dat zijn geen kleine tenten.

De bus en de trein gepakt naar dowtown Seattle, omdat we het vermoeden hadden dat rondtoeren downtown met onze bus geen goed idee was. Dat was een ERG verstandig besluit, want blijkbaar hebben ze Seattle op paar erg steile heuvels gebouwd. Voor diegene die in San Francisco zijn geweest en Lombard street kennen dit is net zo iets. Die straten zijn echt steil en we hebben inderdaad geen vrachtwagen/camper gezien in de stad.

Nu is een Seattle een plaats waar ik gelijk een klik mee heb, ligt prachtig aan een baai. Brede straten, aardige mensen. Blijkbaar is Seattle ook de bakermat van een paar grote industriële jongens (Microsoft, Boeing) maar ook de geboorteplaats van Jimi Hendrix (voor de jeugd dit was een beroemde gitarist uit de jaren 70 van de vorige eeuw). De meeste van zijn gitaren (voorzover niet kapot geslagen tijdens optredens) hangen hier in het EMD museum.

Nu hadden we wel eens gehoord van de Pike Place Market, die hier aan de haven ligt, die (wereld bekend) zou zijn voor het aanbod van vis en fruit. Lekker twee uur over deze markt lopen struinen, en daarbij nog nooit zoveel verschillende vis en schaaldieren gezien, die je blijkbaar ook allemaal nog kan eten ook. We hebben een paar foto’s ter illustratie toegevoegd. Ook fruit ziet er geweldig uit. Ook worden er allerlei lokale dingen verkocht, een van de dingen we wel erg speciaal vonden (en lekker) was de lingonberry met lavendel jam. Rare combinatie maar wel lekker. Elvera, speciaal voor jou een tweetal plaatjes van een chocolade winkel.

Ook staan er in de buurt van deze markt vele art tentjes met kunst, en ja hoor Annemarie heeft haar traditionele kunstwerkje gescoord. Thuis een mooie lijst erom heen en klaar is kees.

Na de markt zijn de naar het Colombia Centre gegaan, (Skyscraper) waar je vanaf de 73e verdieping een prachtig uitzicht hebt over Seattle (als het mooi weer is, en dat geluk hadden we vandaag). Zie wat foto’s van de views. Was wel een aardig weetje, de bruggen die Seattle met het vaste land verbinden (het zijn een reeks eilanden), zijn allemaal drijvende bruggen (dus geen palen eronder, maar een soort van pontons), gaan morgen eens ervaren hoe die er dichtbij uit zien. Is voor gekozen ivm hoge kosten van een vaste constructie.

Onder in het Colombia Centre zitten een 30 tal restaurants. (op zich wel logisch , op elk etage werken wel 100 man, dus met 76 etages kom je aan 7600 man die tussen de middag wel een hapje lusten). Wij bij een salade bar/pizzeria iets bestellen, Ben een pizza met Pulled Pork, en Annemarie een Salade. Nu kon je van het bord kiezen, eerst de base sla die je wil en dan de dressing en dan drie toppings er door heen. Ok so far so good, komt die beste man met twee pizza’s aan…. Nee, 1 pizza (en die was ook goed) en 1 salade. Bleek nu dat de order youself (Sauce/toppings voor de pizza afdeling was en niet voor de salade). Maar de beste man was niet voor 1 gat te vangen. Hij kwam terug met een Ceaser salade met Garlic Oil, Smoked Mozarella cheese, Caramilized Onions and Tomato’s) en eerlijk gezegd een perfecte combinative. Dus het nieuwe concept is een salade uit voeren met pizza toppings…

Na Colombia, moesten we natuurlijk wel het meest bekende gebouw van Seattle bekijken, de Space Needle (een erfenis van de wereldtentoonstelling in 1962). Nu kun daar ook boven in dineren in zo’n restaurant wat (langzaam) ronddraait, dus ik had afgelopen week al stiekem geprobeerd een romantische etentje daarboven te regelen, nou mooi niet was vol gereserveerd to eind oktober (dan zijn we helaas al lang weer terug). Dus gewoon in de camper eten….

Nog wat aardige foto’s gemaakt daar, is wel een park waar de glorie een beetje vanaf is.

Goed morgen gaan we de bus weer in beweging krijgen (effe de tanks eerst legen..) om via Bellingham, naar Vancouver te rijden en dan door te gaan naar Whistler, om te zien of onze dochter zich nog een beetje vermaakt.