Dag 10: Van stuntmannen tot overbevolking - Reisverslag uit Deer Lodge, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 10: Van stuntmannen tot overbevolking - Reisverslag uit Deer Lodge, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 10: Van stuntmannen tot overbevolking

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

18 September 2016 | Verenigde Staten, Deer Lodge

Vandaag op weg naar Deer Lodge (280 km), dan kan je de I-90 uitdaveren, of lekker binnen door karren. Het laatste gedaan en dan kom je door dorpen en gebieden waar de tijd heeft stil gestaan, en waarschijnlijk de komende 50 jaar ook niets gaat veranderen. Rodeo pistes bij de vleet, verlaten vanwege het seizoen. Geen auto kom je tegen, heerlijk cruisen.

Maar dan komen wij halverwege uit in Butte, 35.000 inwoners een redelijke stad. We zouden daar even een bakkie koffie doen en een hapje (Pita pit zie Google, kunnen we je aanraden). Maar wat blijkt Butte is een rare stad, terwijl de hele provincie in houten huizen woont staan hier klassieke jaren 30 Chicago achtige gebouwen, (bruin baksteen, heel klassiek) zie foto’s. Daar een wandeling gemaakt er we kwamen er achter dat deze stad, 40% van de wereldproductie van koper op zijn naam had staan in het midden van de 20e eeuw. Vandaar de welvaart in de huizen/kantoren. Maar nog we kwamen nog een ander feit van deze stad te weten, namelijk dit is de plaats waar Evel Knievel is geboren en gestorven. Waarschijnlijk kennen een hoop van jullie deze in de USA wereldberoemde stuntman niet, maar de man had de eigenaardige hobby om met een motor over een zo groot mogelijk aantal auto’s heen te jumpen. (zie http://evelknievel.com). We kwamen daarachter vanwege een grote herdenkingssticker midden op een kruising in Butte. (zie foto).
Nog even staan kijken naar een rugby wedstrijd van MSU. (Montana State University)

Maar goed toen doorgereden naar Deer Lodge, wat wereldberoemd is om zijn oude gevangenis waar nu een museum, een automuseum en een treinmuseum (Bram !) zijn ondergebracht. Hier een paar uur doorgebracht en wat foto’s bijgevoegd. Uiteindelijk naar de camping gereden (twee blokken verder), minimalistisch ingericht, maar goed met wat boodschappen bij de Safeway kom je een heel eind.

Terwijl ik dit verhaaltje zit te typen, krijgen we buren op de camping. Een vergelijkbare camper, komt daar een vrouw uit in zo’n typische lange jurk… lijkt op Amish…
Niks mis mee, echter onze mond viel open toen er 4 dochters en 3 zonen en Pa ook nog uit de camper struikelden.(allemaal onberispelijk gekleed in blauwe jurken en zwarte broeken met witte overhemden). Ok wij kunnen zwemmen in de ruimte hier maar met 9 man in zo’n hok dat lijkt ons echt geen feest. Gaan morgen eens kijken hoe die gaan ontbijten (waarschijnlijk in ploegen).

Morgen een lange rit voor de boeg (450 km) naar Spokane, waarbij we Montana verlaten, een stukje Idaho doen en dan terecht komen in Washington, waar het een uurtje vroeger is dan hier in Montana. We zien wel wat we onderweg tegenkomen.

• 18 September 2016 - 10:36

Marco En Anu:

Jullie maken weer veel mee! Is Annemarie na het berenavontuur wel in de auto gebleven?
    In Montana hebben ze veel dino skeletten gevonden. Daar komt de t rex, Trix van Naturalis ook vandaan!
    Ik ga het met Marco even over de zomervakantie hebben... Misschien naar Hawaï voor de laatste nummerplaat?!
    Wat leuk dat het zo goed gelukt is met de nummerplaten!
    Veel plezier verder en geniet er maar van!

• 18 September 2016 - 17:34

Ton:

Hoi Ben en Annemarie,

Heel leuk om je verslagen te lezen dan kom ik ook ergens.

Gr Ton

• 18 September 2016 - 21:29

Maroie :

Hartelijk dank voor de mooie reisverslagen .
    net zo leuk als door een fotoboek bladeren met het commentaar erbij .
    veel plezier en mooie dingen zien onderweg .
    kijken uit naar wat volgt ,
    groeten van ons

• 18 September 2016 - 21:30