Dag 9: Van kunst tot droom - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 9: Van kunst tot droom - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 9: Van kunst tot droom

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

17 September 2016 | Verenigde Staten, Livingston

Vanochtend begonnen met een rondje hardlopen (had ik al een week niet gedaan vanwege onvoorziene weersomstandigheden. Was wel fris (1oC) maar wel lekker, loop ik langs de Highway 89, (alle straten hebben een nummer,dus de weg kwijtraken is hier echt niet mogelijk) langs een laagstaand muurtje, houdt dat muurtje op en sta ik ineens voor een familie van wapities, die niet genegen waren om te moven. Die geweien zagen er indrukwekkend uit, dus maar met een grote boog omheen gelopen.

Vandaag doorgereden naar Livingston, nog nooit van gehoord, en stadje met zo’n 25.000 inwoners aan het begin van het dal naar Yellowstone. Blijkbaar is hier ooit de zuid pacific railway begonnen, en het stadje staat in licht van de spoorwegen (Bram, inclusief Museum).

Elke vakantie proberen we een orgineel kunstwerk te kopen in dat land(om thuis aan de muur te hangen), en nu blijkt Livingston HET centrum van de art galleries te zijn in het land (geloof dat niet echt, maar goed ze hebben 4 nationale festivals per jaar hier). Dus wij in de middag de galleries afgelopen, opzoek naar iets wat we leuk vonden (en betaalbaar en passend in een koffer). Helaas niets gevonden, te veel klassiek landschappen of boven ons budget. De jacht zal ergens anders worden voortgezet.

Nu hadden wij in een van de eerdere berichtjes vermeldt dat onze camper echt (te) ruim was voor twee personen en met zijn 8,53 meter ook altijd twee parkeerplaatsen bezet. Nu hebben we een paar keer moeten tanken, en dat is ook wel een avontuur. Ik dacht eerst dat er een lek in tank zat want die pomp bleef maar lopen. Maar goed er blijkt dan ook 55 gallon benzine in te passen (zijnde 208 l. Dus bij het tanken moet je wisselen van hand anders krijg je kramp. Het verbruik van onze 8 liter V6 komt neer op ongeveer 1 liter voor elke 4 km…. Wat volgens de beschrijving zuiniger is dan wat je mag verwachten. Men spreekt daar van 39 l-100 km. Goed met een gallon prijs van 2,49 USD kom je nog redelijk weg.

Maar we hebben onderweg nog wel wat andere campervarianten gezien, waarvan we jullie toch graag een paar foto´s willen laten zien. Het geheel (Alleen de camper is zo’n 13 meter lang en 3,50 hoog). Aan beide zijden zitten dan slide-outs om de ruimte te vergroten, en omdat deze bakken op geen enkele parkeerplaats passen, hangen ze er hun personenauto achter om boodschappen te halen. Vraag me af wat zo’n bak kost.

Goed vanavond effe India eten klaarmaken, morgen op weg naar het westen

• 17 September 2016 - 08:10

José:

Hi Luitjes, even nagekeken en idd:
    Het Livingston Depot Center, vroeger een onderdeel van de Northern Pacific Railroad’s
    Een prachtig gerestaureerd oud station. Hierin is in de zomermaanden een museum gevestigd en in de wintermaanden wordt het gebruikt voor feesten, trouwerijen e.d.
    Wat een 'achterlijke' campers, zijn echt complete bussen, geef mij ons camperbusje maar, lekker knus en ook nog handig om mee te rijden. Annemarie rij jij ook in jullie camper ?

• 18 September 2016 - 09:56

Marco:

Pfoe. Ik begreep dat ze vanaf 500.000 begonnen. En de wagen erachter kost echt niets. Heb je die prijzen gekeken? Ik denk bijna de helft van nederland.
    Veel plezier nog

• 18 September 2016 - 21:22