Dag 2 : Een maatje te groot - Reisverslag uit Garden City, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 2 : Een maatje te groot - Reisverslag uit Garden City, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 2 : Een maatje te groot

Door: Annemarie en Ben

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

10 September 2016 | Verenigde Staten, Garden City

Om 06.00 klaar wakker door jetlag, ons maar getrakteerd op een onvervalst amerikaans ontbijt met een grote hoeveelheid calorieën en vitamientjes. Omdat de camper pas om 13.00 konden afhalen besloten om bezoek te brengen aan Capitol Hill, het senaat en supreme court gebouw. Was wel leuk om te zien.

Nu moeten we jullie vertellen dat Marco en Anu tijdens hun Amerika trip een nieuwe hobby hadden verzonnen door een fotoverzameling aan te leggen van nummerplaten uit alle (52) staten van de USA. Nu zijn ze heel ver gekomen,maar er zitten nog een paar gaten in de verzameling, dus wij gaan ons best doen om die te dichten. En tjakka, voor onze hotelkamer een Porsche uit Montana. Klik met iPhone en hebben.

Om 11.30 de taxi genomen naar de camper verhuurder (El Monte). Daar de paperassen ingevuld (14 handtekening hier en daar geplaatst) en het aanschouwen van de instructie video (waarin werd uitgelegd je eerst de afvoerslang van het toilet in het putje moet doen voordat je de afsluiter open doet….. Ok dat doe je maar 1 keer verkeerd). Daarna met de beste man een rondje gedaan om vervolgens weg te kunnen rijden.

Nu was het verhaal dat we eigenlijk een kleine camper hadden besteld (24 feet), maar die waren allemaal volgeboekt. Dus moesten we overstappen naar een 28 Feet model wat neer komt op 8,53 meter schoon aan de haak. Da’s gewoon een grote bak, volledige slaapkamer met hangkasten ingebouwde stereo en TV. Keuken met oven, gascomfort, magnetron, normale koelkast en vriezer,dubbele wasbak. WC met wasbak, douche waar je normaal in kan ronddraaien zonder de deuren er uit te meppen. Drie persoonsbank en een vierpersoon eettafel. Zit er nog een extra tweepersoons bed boven de cabine (voor Simone) met een knalgroot LCD scherm/TV. Buitenzijde voorzien van Led lampen (lijkt we kerstboom, mis alleen die Coca Cola vent op de zijkant, en een elektrisch uitklapbaar zonnescherm. Het meest nutteloze accessoire zat aan buiten zijde achter een klein luikje, namelijk een buiten douche die je uit kunt klappen. Verders voorzien van een aantal opberghokken waarin je wel schoonmoeders kan meenemen. Handig is wel dat er een generator aan boord zit, zodat je in de campings in de parken toch een beetje stroom kan krijgen. Omdit geheel een beetje aan de gang te krijgen heeft meneer Ford er maar een 3,5 liter V8 ingeplaatst. We zullen de komende dagen wel zien hoe die draaikolk in de benzine tank is.

Vanmiddag door gereden naar Bear Lake door de Logan Canyon, leuke rit 220 km door de bergen. Onderweg nog een bezoekje aan Walmart gebracht voor het benodigde voedsel voor de komende dagen.

Bij aankomst op camping werden weer zeer hartelijk ontvangen, maar zegt dat mens dat we van die ziekenhuis armbandjes om moeten tijdens ons verblijf, gaat helemaal nergens over want er is gewoon nul komma nul te beleven op deze camping. Maar goed morgen kunnen ze er weer van af.

Vanavond effe gewoon gekookt in de camper, en daarna nog effe een bakkie met een afsluiter nemen. Morgen doorrijden naar Jackson wat aan het begin ligt van het Teton park.

Groetjes

• 10 September 2016 - 17:24

Marco:

Goed bezig.Misschien dat je met zo'n wagen een mini-camping kunt beginnen.
    Hard rijden zit er niet in!
    Met Montana erbij zitten we op 32 van de 52 staten. Maak ook nog een foto van jullie kenteken!
    El Monte zagen we vaak rijden. Leuk
    Zo te zien is het goed weer!
    cu

• 12 September 2016 - 08:17

Ron Meyer:

Alé, pokemons vangen ingerild voor nummerplaten vangen