Vervoer en auto - Reisverslag uit Havana, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Vervoer en auto - Reisverslag uit Havana, Cuba van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Vervoer en auto

Door: Ben en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

04 November 2015 | Cuba, Havana

Gisteren avond nog getracht een internet verbinding tot stand te brengen, maar daar moet je kaart voor hebben. Ook goed dus kaart gekocht, zit je een uur te klooien om een beetje verbinding te krijgen en dan is je uur voorbij. niet echt efficiënt.
Vanochtend getracht een nieuwe kaart te kopen, maar helaas die zijn op....Na een meewarige blik dat onze dochter Lisanne vandaag jarig is en we toch wel heel graag wilden mallen kwam er naar een halfuur ineens een kaart...
Eerst maar eens lekker ontbijten hier. Op zich niet verkeerd, alleen de jus ' oranje is hier vervangen door de allom aanwezig ananas, dus dat sap is er en geen andere keus.
Omdat we vanmiddag pas onze auto kunnen halen en toch wat meer willen zien van Havana, maar op zo' n hop on hop of bus gestapt en alle higlights gezien. Che en zijn maatje Fidel staan hier werkelijk overal op.
Daarna te voet nog wat Hemmingway ( die hier blijkbaar nog als eens heeft rondgehangen) zaken bezocht. Bar, restaurant hotel etc. Alles onder de begeleiding van een koffie of een Mojito/Pinacolada afhankelijk van de tijd van de dag.
in de middag nog even het Museo del Rom bezocht was wel leuk. Nico, blijkbaar gaan al die vaten die ze voor whiskey gebruiken door richting Cuba voor de geleerde rum. Op zich niets mis mee met dat spul van 15 jaar oud.
Vanmiddag om 1700 konden we de auto halen, dus wij naar dat verhuurstation. Na 1,5 uur wachten kwam het grote woord eruit de auto is. er (nog) niet.... OK op zich geen probleem we hebben hem morgenochtend pas nodig. Dus we gaan vanavond zien of onze Cubaanse vriend iets heeft kunnen regelen. Een hapje gegeten op het Place Veille en terug naar de verhuurtent. Zoals we al dachten, nada auto. maar staat morgenochtend klaar, laten we het maar hopen.

Hopelijk hebben het volgende hotel in Virales wel een internet verbinding....(wishfull thinking heet dat) dan kunnen we ook wat foto's sturen. Tot morgen

• 04 November 2015 - 07:46

Angelique:

Yep dat is ook Cuba...ze willen wel maar ze hebben het gewoon niet. Veel plezier met autorijden. De natuur is schitterend en je ziet de vreemste dingen op de " snelweg"
    Ps laat je niet verleiden om je uit een dorp uit te laten gidsen door een fietser...dat kost je een rechter achterband

• 04 November 2015 - 18:43

José De Berg:

GEFELICITEERD met jullie dochter !
    en ehhhhhhhhhh auto staat klaar hoor, ik heb net even gebeld,
    fijne reis, en genieten
    José