Dag 8: Shooting,bad wines and Outlets - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 8: Shooting,bad wines and Outlets - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 8: Shooting,bad wines and Outlets

Door: Barls & the Smoky Mountains

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

17 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vrijdag de laatste volle dag waarop we dingen konden ondernemen.
Nu stond er op het verlanglijstje van Thomas,Tjerk en Lisanne om eens keer te mogen schieten. Nu is het wapenbezit hier van een andere dimensie dan bij ons in Nederland. (elke beetje SUV bezitten heeft wel iets wat kan schieten in de auto liggen). Maar TTL zijn met de kids car naar zo'n schietclub gegaan en hebben zich uitgeleefd met een Block (?) en a rifle gun.

Rolande,Simone,Annemarie en Ben zijn wat minder van dit geweld en hadden een ander doel uitgekozen. Nu hadden wij op onze trip in Africa het geluk om vele wijnhuizen te bezichtigen (en proeven), dus we hadden ergens gelezen dat er ook in Florida wijnhuizen bestaan. Dus wij met de auto naar Lakeridge in Clermont.

Daar aan gekomen,een priverondleiding gehad van de schoondochter (?) des huizes met uitleg hoe de wijn wordt gemaakten welke druiven er worden gebruikt. Nu was tijdens de uitleg als vaak het woord adding sweeteners gebruikt en wij keken elkaar aan....
Bij de tasting (ben was BOB dus niet) werden er een tiental wijnen geproefd,die varieren van een beetje zoet tot een niveau waarbij je scheuren in je glazuur krijgt. Volgens Simone, een soort Dubbel Frizz/Sangria. Toen de dames daar wat opmerkingen maakten tijdens de tasting wes het vaste antwoord dat een scheutje wodka toevoegen wonderen deed....
Al met al een voorbeeld hoe wijn niet moet worden gemaakt, we hebben maar een paar flesjes meengenomen om in Nederland nog eens te proeven of we ons echt niet hebben vergist.

Daarna was het verzamelen bij het Orlando Premium Outlet centre waar blijkbaar de hele goegemeente zicht gek koopt aan de betere merken in een goedkope uitvoering. Op zich viel de kooplust van de dames wel mee,dus met een tasje of 3-4 kwamen we goed weg. Ik heb echt mensen zien sjouwen met tassen alsof ze een volksverhuizing aan het uitvoeren waren (zie foto).

S'avonds nog even een hapje gegeten bij de Redlobster (kreeft,krab, garnalen, etc).

Koffers een beetje in orde maken, en dan lekker slapen. Morgen een beetje uitslapen, dan langs Denny voor een fors ontbijt en dan door naar het vliegveld.

• 18 Oktober 2014 - 06:30

Angeique: