Dag 6/7.. First wild animals and spoiled daughters - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 6/7.. First wild animals and spoiled daughters - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 6/7.. First wild animals and spoiled daughters

Door: BALS

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

19 April 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vandaag maar even een berichtje van twee dagen, omdat het Internet gisteren niet vooruit te branden was.

Gisteren van Gans Bay naar Mosselbay gereden, (lange rit 370 km) door de middlle of no where. het asfalt hield al snel op en maakte plaats voor gravel. Goed de Touran zag er ook niet meer uit (niet zo erg als in Ijsland) maar dat mag de pret niet drukken. Jawel de kraanvogels, struisvogels, parelhoenders, dassies en uiteindelijk de zebras zijn gespot.(en niet gewoon een paar maar gewoon een kudde of zwerm van die beesten).

Nog even de mogelijkheden bekeken voor shark diving (ga je dus in een kooi onderwater en dan gooit men wat bloederig vlees in het water waarop de white shark zit kostelijk gaat vermaken met het aanvallen van de kooi.... misschien later wel...

Overnacht in Mossel baai en gegeten bij de lokale visboer,op zicht niet slecht. Goed rood wijntje

Vandaag onze rit vervolgd van Mosselbay naar Plettenburg. Onderweg op zoek naar een krokodillen farm in George, maar die was ter ziele gegaan. Toen maar naar Knysna elephant park gereden,op onze weg naar Plett.

Daar aangekomen, konden we onder begeleiding van een gids (met stok) aan de gang met een kluitje olifanten. Eten geven,kloppen, aaien (laatste had geen zin, voelen ze toch niets van volgens mij ivm dikke huid) en een hoop vragen gesteld. Nu zijn die grijze beesten op National Geographic wel aardig, op een safari, krijg je en ander beeld.. Echt je loopt langs die boys (girls) en ben dan pas onder de indruk wat er naast je staat: het is gewoon een paar ton vlees wat simpel in de richting beweegt die hij/zij wil of je er wel of niet staat maakt niet zoveel uit. Als die beesten je aankijken nemen ze je intens waar, wat mij altijd moet denken aan die televisiereclame waarin zo´n circus olifant iemand uit publiek herkent en dan hem een optater met zijn surf geeft. Moet je trouwens niet aan denken met al die spikes die er op zitten (olifanten haren ..)

Komen we aan bij ons bed and breakfast in Plettenburg.... Blijkt dit een over de top luxe tent te zijn. Lisanne en Simone, delen wel een suite maar met ieder een eigen kamer met queensize bed en inloop kleding kast.... Annemarie is haar nopjes want onze suite had een ingebouwde jacuzzi... Belachelijk, dit geheel bij elkaar inclusief ontbijt voor 130 Euro... (Bayside Loge in Plettenburg)

De dames zijn redelijk spoiled, maar dat gaan we we wel terug brengen naar de basics in de wild parken.

Heerlijk gegeten bij de The Fat Fish ,in Plettenburg,klasse tent met klasse wijnen. Kiek de wijn recensies doe ik wel later via de app.

Ik zal proberen wat foto's toe te voegen mits er voldoede internet access is.

Groetjes
Ben

• 20 April 2014 - 07:09

Angelique:

Ja hoor, 130 euro voor een kamer ala Paris Hilton...en hoe lang blijven jullie daar ?Ach neem gewoon een paar flesjes mee van die overheerlijke wijn en ik zal niet meer zeuren ;-)
    Geniet ze, hier gaat alles ook best !

• 20 April 2014 - 09:33

Marpie :

iets voor als ik met pensioen ben :-)
    Mooie foto,s De dames worden al gekleurd ,
    Enne zo dicht bij zijn olifanten best wel groot lol