Dag 2 Driving left and a game dinner - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 2 Driving left and a game dinner - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 2 Driving left and a game dinner

Door: BALS

Blijf op de hoogte en volg Annemarie & Ben

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goed dag 2 begon met vroeg opstaan en dus geen ontbijt... (appartement zonder breakfast, maar het goede nieuws is dat om 09.00 er een dame aan de deur klopte met een stapel verse handdoeken en die vervolgens alles schoonmaakte en de bedden weer een normaal aanzien kon geven)

Ontbijten hebben we gedaan in Waterfront (de verbouwde haven van CT), was goed en lekker. De vraag is natuurlijk hoe weet je de goede restaurants te vinden... Nu zijn onze dochters niet voorzien van een TomTom level van geografische en richting gevoel, maar ik heb geen idee wat Simone hier de afgelopen maanden heeft geleerd maar een ding is zeker ze weet blindelings de weg in CT en omgeving. Restaurants en bars zijn bekend en ze maakt de boekingen...

Daarna de auto opgehaald op het vliegveld, hadden we Kia Sportage besteld krijgen een brok Duitse degelijkheid mee in de vorm van een VW Touran. Ook goed, grotere zijruiten, meer bagageruimte en een 7 seater zodat we ook nog lifters onderweg mee kunnen nemen. (geen goed plan). Gelukkig een automaat gehuurd zodat het links rijden ineens heel gemakkelijk is. (links schakelen vereist wel enige gewenning, omdat je continue met je rechterarm de schakelpook zoekt maar aan die kant zit hier de handle voor het openen van de deur............

Wat wegenkaarten ingeslagen (geen mobiele Tom Tom bij ons) en op weg voor een ritje langs de kust. En jawel in de haven van Hout Bay,de eerste zeerobben gezien die zich te goed deden aan een rood doorbloed stuk vlees/vis. Doorgereden naar Kirstenbosch Botanical Garden waar we hebben een picknickje hebben gedaan. Nu is een botanische tuin in de herfst (want dat is het hier) niet het meest mooie moment, maar toch veel van de Fynbos en andere 700 inheemse planten gezien.

In de avond lekker gegeten aan het Waterfront. Nu komt er in Afrika een hoop wild voor, echter die beesten zijn niet alleen voor de foto's van de toeristen, maar belanden dus ook op je bord. Dus Eland (geen idee welk beest dat is),Kooodo en springbok lagen op een rijtje op je bord. Annemarie ging voor de Osobucco van springbok. Lekker flesje wijn erbij en de dag is weer goed afgesloten.

Het weer was vandaag wisselend bewolk met een temp van 20 oC. Iedereen loopt dan hier gelijk in een spijkerbroek en een trui.

Goed even slapen, morgen Manon naar het vliegveld brengen (haar ouders komen vandaag aan) en dan opweg naar de Pinquins,