Dag 20: Een speciale communicatie .. - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu Dag 20: Een speciale communicatie .. - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Annemarie & Ben Dekker - WaarBenJij.nu

Dag 20: Een speciale communicatie ..

Door: Annemarie en Ben

13 Juli 2013 | IJsland, Keflavik

Alhoewel straks het verslag ven vandaag, toch even terug naar gisteren.
Terwijl wij aan het ontbijt zaten was het in Nederland een speciaal moment voor Lisanne, waar wij helaas niet bij konden zijn. Voor diegene die het nog niet weten,Lisanne heeft na hard studeren met succes haar studie Sociaal Pedagogisch Hulpverlener in Utrecht afgerond. Op 11 Juli stond haar diploma uitreiking op het programma, echter dat dan zit je als ouders in Ijsland... Maar moderne communicatie maakt tegenwoordig een hoop mogelijk en via een Skype verbinding waren we toch "live"" bij de diploma uitreiking. Lisanne nog van harte maar dat halen we zondag wel in..

Vandaag heeft onze tour ons richting het meest Zuid Westelijkste punt in Ijsland gebracht. Wederom een aantal kokende modderpoelen en desolate maanlandschappen. (zie foto's).

Bij lunchtijd krijg ik altijd wel trek... maar in ijsland bestaan geen Mac's (ze hebben 4 KFC en 2 Domino Pizza tenten in heel het land)..
Rijden we door een lokale metropool heen (Selfoss , 6250 inwoners) hebben ze daar een drive-in voor Pulsers...

Voor diegene die niet weten wat een pulser is... (het is gewoon lekker)..
men neme een wit broodje (langwerpig), snij deze overlangs open, plaats hierin een laagje geroosterde uien, daarover een laagje verse uien.(sorry Simone, niet iets voor jou), dan plaats men een soort van knakworst (meestal van Lamsvlees) op het bedje van uien. Daarna is de finishing touch het aanbrengen van een multilayer van sauzen...(mosterd,mayo, remoulade, ketchup).
Het geheel word dan in een soort van Bram Ladage patatzakje geserveerd en dient in 4 happen te worden geconsumeerd..

Lekker spul, en ik ben er fan van (annemarie niet)

Onderweg in plaats van een van onze standaard koffiestops een ijsstop gemaakt. Dat is wel een leuk verhaal. Behalve het feit dat die Ijslanders echte zoetkauwen zijn mbt taarten en snoepjes zijn zij ook
grote liefhebbers van softjjs... (ze hebben wel Magnum maar daar zie je ze toch niet veel mee). Softijs is de favoriet hier (ondanks de lage temperaturen), maar dan wel in speciale formats.

Sta ik in die tent,en bestel heel stoer twee soft ice.... Vraagt die lieftallige dame in perfect engels what size. Laten we maar voor lille gaan dacht ik. Tapt ze vervolgens twee hoorntjes vol met vanille soft ice, waar we in nederland normaal een maxi formaat aan toekennen. Vervolgens toont de beste ijslandse schoonheid me een een twintig tal bakken met allerlei dips die je kan toepassen op een ijsco...

Goed laten we eens gek doen, en ik kies voor een ijsje met crunchy choc deeltjes en het andere ijsje met een dip van drop stukjes....

Goed conclusie van dit verhaal,lekkere ijsjes met verrassende toppings.

Morgen moeten we nog besluiten of we nog naar zo'n hotpool gaan of toch nog wat souvenirs moeten inslaan voordat we morgenmiddag terug vliegen naar het (warme) holland.

• 13 Juli 2013 - 06:52

Marco En Anu:

Goede reis en welkom thuis!

• 13 Juli 2013 - 07:50

Angelique:

Zoo lekker zeg ! Tot zondag !